یکشنبه 24 دی 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مردم آمريکا در سال ‪ ۲۰۰۶‬بيش از يکصد ميليارد دلار خريد اينترنتی کردند، ايرنا


تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۱۰/۲۴‬

در طول سال ‪ ۲۰۰۶‬آمريکاييان بيش از يکصد ميليارد دلار از طريق اينترنت خريد کردند و تحليلگران معتقدند که به احتمال زياد آهنگ سريع رشد بازرگانی الکترونيکی در سالهای آينده نيز ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد يک شرکت بازار سنجی به نام "شبکه‌های کام‌اسکور" اعلام کرد در سال گذشته ميلادی خرده‌فروشی اينترنتی بدون احتساب سفرها، به ‪ ۱۰۲/۱‬ميليارد دلار رسيد که اين رقم نشانگر ‪ ۲۴‬درصد افزايش نسبت به يکسال قبل است.

تحليلگر ارشد مرکز بازارسنجی "ئی مارکتر" گفت " بازرگانی الکترونيکی به مرور زمان بيشتر و بيشتر به يک شيوه رايج و عادی بازار تبديل می‌شود.

به گفته او بخش بزرگتری از جمعيت از طريق اينترنتی خريد می‌کنند و کالاهای متنوع تری را نيز با اين روش می‌خرند.

يک شرکت سرمايه‌گذاری آمريکايی ميزان خريدهای اينترنتی در سال ‪۲۰۰۶‬ را ‪ ۱۰۸‬ميليارد دلار محاسبه کرده و پيش بينی می‌کند که اين رقم تا سال ‪۲۰۱۱‬ به ‪ ۲۲۵‬ميليارد دلار برسد.

اين شرکت پيش بينی می‌کند که به علت افزايش استفاده از باند پهن، ارزانتر بودن قيمتها در خريدهای اينترنتی و راحتی بيشتر مشتريان، فروش های الکترونيکی در آمريکا در سال ‪ ۲۰۰۷‬حدود ‪ ۲۰‬درصد افزايش پيدا کند.

اين به آن معناست که ظرف پنج سال بازرگانی اينترنتی حدود ‪ ۴/۷‬درصد کل خرده‌فروشی آمريکا را تشکيل خواهد داد و اين در حالی است که اين نسبت در سال ‪ ۲۰۰۶‬برابر ‪ ۲/۷‬درصد بود.

کارشناسان می‌گويند فروش‌های اينترنتی با آهنگی به مراتب سريعتر از فروش‌های معمولی افزايش خواهد يافت.

دو تحليلگر شرکت سرمايه‌گذاری "کاوئن" معتقدند در نهايت، فروش‌های اينترنتی از ده درصد کل خرده‌فروشی در آمريکا تجاوز خواهد کرد.

آنها پيش بينی می‌کنند که در بلندمدت در بخش خريدهای رسانه‌ای، تحول بسيار بزرگی اتفاق افتد و مراجعه به فروشگاهها و خريد از آنها به داونلود کردن از اينترنت تبديل شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





در گزارش اين کارشناسان آمده است "در کره جنوبی که دارای بالاترين ميزان استفاده از باندپهن در جهان است، فروش‌های الکترونيکی هشت درصد کل خرده‌فروشی اين کشور را تشکيل می‌دهد و با آهنگی سه برابر سريعتر از فروشهای معمولی رشد می‌کند.

برخی از فروشگاههای بزرگ خرده‌فروشی آمريکا، اکنون علاوه بر فروش عادی، فروش اينترنتی نيز دارند و به مشتريانشان اين حق انتخاب را می‌دهند که اگر جنسی را نخواستند، بجای پست کردن، آن را به فروشگاه برگردانند.

اما آمار نشان می‌دهد فروشگاههايی که صرفا اينترنتی هستند، معمولا از نظر قيمت، رقابتی تر هستند زيرا هزينه فعاليت آنها کمتر است.

اين کارشناس می‌گويد " فروشگاه اينترنتی نياز به فروشگاه، انبار و غيره ندارد."





















Copyright: gooya.com 2016