یکشنبه 1 بهمن 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دومين فهرست تجهيزات ارتباطی خريد ممنوع از خارج، اعلام شد، ايرنا

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۱۱/۰۱‬

مسوول شورای حمايت از توليدات داخلی در صنعت مخابرات روز يکشنبه دومين فهرست از تجهيزات ارتباطی را که خريد آنها از اين پس به هر صورت از خارج از کشور ممنوع است، اعلام کرد.

"محمد کرمپور"،روز يکشنبه در جمع خبرنگاران گفت:اين فهرست که ‪ ۱۱‬عنوان از مجموعه تجهيزات ارتباطی را شامل می‌شود، روز گذشته به شرکت‌های تابعه و شرکت‌های استانی مخابرات ابلاغ شد.

وی، همه تجهيزات تلفن ثابت تا دو هزار شماره ظرفيت (‪ ،(۲۰K‬آنتنهای ‪BTS‬ باند ‪ ۹۰۰‬و مرکز پيام کوتاه تلفن همراه (‪ (SMS C‬را بخشی از عناوين گنجانده شده در فهرست دوم ذکر کرد.

گيت گراند، دريچه فيدر، بست فيدر، برچسب فيدر، کانکتور ‪ ۷/۱۶ ، ۷/۸‬و ‪ ،۱/۲‬جامپر ‪ BTS‬و جامپر آنتن، انواع دکل، انواع کانکس و اتاقک‌های تجهيزات موبايل از ديگر عناوين گنجانده شده در اين فهرست است.

عضو هيات مديره شرکت مخابرات ايران گفت: تجهيزات مندرج در اين فهرست در سطح فناوری بسيار بالاتری در مقايسه با فهرست نخست قرار دارد که عمدتا تجهيزات نه چندان مهم مثل کابل و تجهيزات فيزيکی را شامل می‌شد.

شورای حمايت از توليدات داخلی در صنعت مخابرات،فهرست نخست خود را اواسط مهر ماه گذشته ابلاغ کرده بود.

کرمپور گفت:فهرست تکميلی ديگری هم که تجهيزات بسيار کمی مانند بخشهايی از تلفن همراه و تجهيزات راديويی را شامل می‌شود، سال آينده ابلاغ خواهد شد.

وی رعايت پنج اصل رادر رجحان توليدات ارتباطی داخلی وممنوع کردن واردات مشابه‌خارجی آن ضروری دانست و افزود:تمامی توليدات داخلی که جايگزين مشابه خارجی می‌شوند،بايد تاييد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی را کسب کنند.

کرمپور ممنوع کردن واردات تجهيزات ارتباطی خارجی را در رونق بخشی به بازار داخلی اين نوع تجهيزات و صرفه جويی ارزی "بسيار موثر" دانست.

وی گفت: براساس برآورد ما، تا پايان سال ‪ ،۸۶‬نزديک به پنج ميليون شماره تلفن ثابت در ايران واگذار خواهد شد که با ابلاغ فهرست دوم و ممنوع شدن واردات تمامی تجهيزات مربوط به اين نوع تلفن، از خروج حدود يکصد ميليون دلار ارز از کشور جلوگيری می‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





مسوول شورای حمايت از توليدات داخلی در صنعت مخابرات، همچنين در اين کنفرانس خبری اظهار داشت:اين شورا در يک سالی که از فعاليتش می‌گذرد، در سياست‌های خود به جای حمايت از توليدکنندگان، حمايت از موضوع صنعت داخل را در نظر گرفته که در آن هم توليدکنندگان و مصرف‌کنندگان ، حمايت‌کننده از اين صنعت محسوب می‌شوند.

خبرنگار "ايرنا" از کرمپور پرسيد:اگر تجهيزات توليدی در داخل، دارای کيفيت رقابت با محصولات خارجی هستند، آيا بهتر نيست به جای ممنوع کردن ورود آنها، اجازه دهيم که با يکديگر رقابت کنند و پيشرفت در صنعت مخابرات را تشديد نمايند؟
کرمپور در پاسخ گفت: برای تجهيزات ارتباطی استاندارهای بالايی توسط اتحاديه جهانی راه دور و اتحاديه جهانی مخابرات برای همه کشورها در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود:در عين حال، تمامی تجهيزات خارجی که واردات آنها ممنوع شده ، حتی تجهيزات مرکز پيام کوتاه، در داخل کشور دارای دستکم سه توليدکننده است که اجازه ايجاد انحصار را نمی‌دهد و رقابت ميان توليدکنندگان داخلی ادامه خواهد يافت.





















Copyright: gooya.com 2016