دوشنبه 16 بهمن 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"سيگيت" نخستين هارد ديسک جانبی برای تلفن‌های همراه را به بازار می‌دهد، ايرنا

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۱۳۸۵/۱۱/۱۶‬

شرکت "سيگيت"، بزرگترين توليدکننده هارد ديسک برای رايانه‌های شخصی و رايانه‌های لپ تاپ، به تازگی نخستين هارد ديسک جانبی ويژه استفاده در کنار گوشی‌های موبايل را معرفی کرده است.

به گزارش سايت اينترنتی "نيوزفکتور"، اين هارد ديسک قابل حمل و ‪۱۰‬ گيگابايتی به نام "دی‌ای وی يی"(‪ (DAVE‬تنها ‪ ۷۰‬گرم وزن دارد و با استفاده از سامانه ارتباطی "بلوتوث" و يا "وای- فای" به صورت بی‌سيم به گوشی موبايل متصل می‌شود و کاربران گوشی‌های موبايل می‌توانند حجم عظيم عکسها، ويدئوها و انواع مختلف فايلهای موجود در گوشی موبايل خود را درون اين هارد ديسک ذخيره منتقل کنند.

"هارد ديسک" جديد شرکت "سيگيت" می‌تواند از فاصله بيش از سه متری با گوشی موبايل کاربر ارتباط برقرار کند و کاربر موبايل می‌تواند از اين فاصله و از طريق گوشی خود به تمامی اطلاعات ذخيره شده در هارد ديسک دسترسی يابد.

شرکت "سيگيت" اعلام کرده است اين هارد ديسک که انرژی مورد نيازش را از باتری قابل شارژ خود تامين می‌کند، با گنجايش ده گيگابايت، امکان ذخيره بيش از ده ساعت موسيقی با فرمت ‪ MP۳‬را داراست.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





بدين ترتيب کاربران گوشی‌های موبايل مجهز به فناوری‌های بی‌سيم "بلو -توث" يا "وای-فای" می‌توانند برای مثال اين هارد ديسک کوچک را در جيب خود بگذارند و از اطلاعات موجود در آن در گوشی موبايل خود استفاده کنند.

شرکت "سيگيت" نمونه ده گيگابايتی اين هارد ديسک را در اواسط سال جاری و نمونه‌های ‪ ۲۰‬گيگابايتی و ‪ ۴۰‬گيگابايتی آن را در ماه‌های بعد به بازار خواهد داد.





















Copyright: gooya.com 2016