شنبه 5 اسفند 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بدن مسافران در آمريکا توسط اسکنرهای کنترل کننده مشاهده می‌شود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات

فرودگاه‌های آمريکا برای بازرسی مسافران از فن‌آوری جديد اشعه‌ی ايکس استفاده خواهند کرد که می‌تواند بدن مسافران را نشان دهد.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، يکی از فرودگاه‌های کشور آمريکا فن‌آوری جديد اشعه‌ی ايکس را به طور آزمايشی مورد استفاده قرار می‌دهد که ميتواند بدن افراد را ببيند و خطوط بدن را به وضوح نشان دهد.

به اعتقاد منتقدان، تصاوير با کيفيتی که با فن‌آوری backscatter فراهم می‌شود، به دليل آشکار کردن بدن افراد موجب ناراحتی مسافران خواهد شد اما اداره‌ی امنيت حمل و نقل، تجهيزات مورد نظر را به گونه‌ای تنظيم کرده تا عکس‌ها در نقاط خاص بدن تيره باشند و همزمان به جست‌وجوی سلاح بپردازند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس اين گزارش دستگاه مذکور در طول مدت آزمايشی ۹۰ روزه‌ی خود، به عنوان اقدامات پيشتيبانی کننده‌ی اسکن مورد استفاده قرار می‌گيرد و مسافران بايد جلو و پشت بدن خود را مقابل آن قرار دهند که در حدود يک دقيقه طول می‌کشد.

بنا بر اعلام ماموران امنيتی که مسافران را برای اسکن شدن توسط دستگاه هدايت می‌کنند، تصاوير گرفته شده را نمی‌بينند و اين تصاوير توسط ماموری که دورتر از دستگاه است و مسافران را نمی‌بيند، بررسی می‌شود، بعلاوه اين عکس‌ها ذخيره يا منتقل نخواهند شد.





















Copyright: gooya.com 2016