یکشنبه 6 اسفند 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگاه بازی‌های رايانه‌ای جديد "نينتندو" تمامی رقبا را کنار گذاشت، ايرنا

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۱۲/۰۶‬
خارجی. جامعه اطلاعاتی. نينتندو.

دستگاه بازی‌های رايانه‌ای جديد "وی"(‪ (Wii‬شرکت "نينتندو" که برخی آن را به دليل برخورداری از دسته بازی حساس به حرکت، انقلابی در بازی‌های رايانه‌ای می‌دانند، توانست در آغاز سال ميلادی جاری در مقايسه با ساير رقبا بيشترين فروش را در سراسر جهان کسب کند.

به گزارش سايت اينترنتی "نيوزفکتور"، آمار جمع‌آوری شده توسط شرکت تحقيقات بازار "ان‌پی‌دی" نشان می‌دهد دستگاه بازی‌های رايانه‌ای جديد شرکت "نينتندو" موفق شده است محصول جديد شرکت "سونی" يعنی "پلی‌استيشن‪ "۳‬و نيز محصول مشابه "مايکروسافت" به نام "اکس‌باکس‪ "۳۶۰‬را در ماه ژانويه مغلوب خود کند.

کارشناسان دلايل اصلی موفقيت و محبوبيت دستگاه "وی" را سادگی، قيمت کمتر و بازی‌های متنوع‌تر ارائه شده برای آن می‌دانند و به علاوه برخورداری از دسته کنترل بازی جديد، بدون سيم و حساس به حرکت دستان کاربران که برای نخستين بار فعاليت بدنی را به بازی‌های رايانه‌ای می‌آورد، نقش مهمی در موفقيت آن داشته است.

اين درحالی است که سازندگان "اکس‌باکس‪ "۳۶۰‬و "پلی‌استيشن" تلاش کرده‌اند مجموعه‌ای فشرده از فناوری‌های پيشرفته رايانه‌ای را در اين دو محصول ارائه کنند که اين امر سبب پيچيدگی بيشتر و قيمت بالاتر آنها شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شرکت ژاپنی "نينتندو" در سراسر دهه ‪ ۸۰‬تا اوايل دهه ‪ ۹۰‬ميلادی، يعنی تا پيش از معرفی نسل‌های قديمی‌تر کنسول "پلی‌استيشن" از سوی شرکت "سونی" و سپس "اکس‌باکس" از سوی "مايکروسافت"، با دستگاه‌های محبوبی نظير "گيم بوی" و "گيم کيوب" پرفروش‌ترين توليدکننده کنسولهای بازی‌های رايانه‌ای در جهان محسوب می‌شد و به نظر می‌رسد هم‌اکنون مسير درستی را برای بازگشت به اقتدار در پيش گرفته است.

ارزش بازار جهانی کنسول‌های بازی‌های رايانه‌ای و نرم‌افزارهای مرتبط به آنها در جهان حدود ‪ ۳۰‬ميليارد دلار تخمين زده می‌شود و سه شرکت "سونی"، "نينتندو" و "مايکروسافت" هم‌اکنون سه مدعی اصلی اين بازار هستند.





















Copyright: gooya.com 2016