چهارشنبه 18 مهر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تکنولوژی ‌پيشرفته به کمک سالمندان می‌آيد، همشهری آنلاين

تحقيق‌و‌ توليد - همشهری آنلاين: اگر فردی باشيد که در حال پير شدن باشيد، می‌توانيد انتظار داشته باشيد که غذای‌تان را يک روبات برای‌تان سرو کند،
يک صندلی‌ چرخدار با توانايی شناسايی صدا را سوار خواهيد شد يا حتی ممکن است بتوانيد پرستاری روباتی را استخدام کنيد.

به گزارش آسوشيتدپرس درحالی‌که تقريبا ۲۲ درصد جمعيت ژاپن از هم اکنون ۶۵ سال يا بيشتر دارند، شرکت‌های تجاری به دنبال فروختن کالاهايی از ماشين‌هايی که می‌توان به راحتی سوار آنها شد تا تختخواب‌های با کنترل‌ راه دور به آنها هستند و براساس آمار منتشرشده در سال ۲۰۰۶ بازار اين محصولات در ژاپن به ۱.۰۸ ميليارد دلار رسيده است.

در يک اجلاس مراقبت خانگی و بازتوانی که در هفته گذشته در توکيو برگزار شد،برخی از چنين محصولاتی به نمايش در آمد.

از جمله يک روبات تغذيه‌کننده به نام My Spoon که به افراد سالمند و ناتوان کمک می‌کند تا با يک بازوی چرخان که بر روی آنها قاشق و چنگال سوار می‌شود، غذا بخورند.

دانشگاه علوم توکيو يک "لباس عضلانی" لاستيکی و نايلونی اختراع کرده است که با حمايت کردن از بخش بالايی تنه‌، بازوها و شانه‌ها سالمندان را فعال نگه می‌دارد.
نمونه اوليه اين لباس که مانند - جليقه نجات با اندازه بزرگ - به نظر می‌رسد و با فشار هوا کار می‌کند - به سالمندان کمک می‌کند تا اشيای سنگين را بردارند.

يک محصول ديگر يک صندلی چرخدار هوشمند است که برای رساندن فرد به مقصد از GPS استفاده می‌کند و دارای حسگرهايی که چراغ‌های قرمز را شناسايی و وسيله را متوقف می‌کند.

يک صندلی چرخدار ديگر طراحی‌شده بوسيله موسسه ملی علوم صنعتی و تکنولوژی پيشرفته که در اين اجلاس به نمايش درآمد به دستورات شفاهی فرد مانند جلو، عقب، راست و چپ پاسخ می‌دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنين ماشين‌های طراحی شده‌اند که ورود افراد بر روی صندلی چرخدار يا افراد دچار اشکال در راه‌رفتن به آنها به سادگی صورت می‌گيرد، از جمله ماشين‌های سری Welcab ساخت شرکت تويوتاکه شعارشان است :"ماشينی که از دختر شما هم صبورتر است."

يک لباس روباتی برای تمام بدن ساخت موسسه تکنولوژی کاناگاوا در مجاورت توکيو نيز به نمايش در آمد که از ۲۲ پمپ هوا نيرو می‌گيرد تا به پرستاران کمک کند که بيماران را از روی تخت‌های‌شان بالا و پايين بياورند.

حسگرهايی به پوست پرستار متصل است که زمانی را که عضلات او در تلاش برای بلند کردن چيزی سنگين است، شناسايی می‌کند و به پمپ‌‌‌های هوا پيام می‌دهد که شروع به کار کنند و به فرد کمک برسانند.





















Copyright: gooya.com 2016