چهارشنبه 18 مهر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگاه چند منظوره ويژه‌ نابينايان با قابليت تشخيص اشيای خانگی، طراحی شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات


يک دستگاه چند منظوره که به نابينايان امکان می‌دهد به موسيقی گوش کرده و اشيای خانگی را تشخيص بدهند در دست طراحی است.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌دستگاه Tellmate که از سوی يک شرکت سنگاپوری طراحی شده، يک گيگابايت حافظه دارد و می‌تواند به عنوان يک دستگاه پخش موسيقی، راديو، ساعات زنگ‌دار، کتاب‌خوان، ضبط صدا و برچسب خوان مورد استفاده قرار بگيرد.

اين دستگاه به اندازه‌ی يک دستگاه کنترل تلويزيون است اما دکمه‌های کمتری دارد و استفاده از آن به عنوان يک اسکنر و بر چسب‌خوان در يافتن اشياء در خانه يا محل کار به افراد نابينا کمک می‌کند.

Tellmate از برچسب‌های RFID (شناسايی هويت از طريق امواج راديويی) استفاده می‌کند که می‌توانند به طور مثال بر روی غذاهای مختلف يخچال نصب شوند.

هر کدام از اين برچسب‌ها سيگنال‌های ضعيفی را به دستگال ارسال می‌کنند که کليپ صوتی را که قبلا ضبط شده و مربوط به آن است را اجرا می‌کند؛ اين برچسب‌ها می‌توانند با ضبط يک کليپ صوتی جديد مورد استفاده مجدد قرار بگيرند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين دستگاه که وارد انگليس شده به قيمت ۲۵۰ پوند در اين کشور به فروش خواهد رفت و مدل ديگر آن که قادر به خواندن کارت SD خواهد بود تا پايان سال ۲۰۰۷ عرضه خواهد شد.

هر چند هيچ‌کدام از قابليت‌های Tellmate جديد نيستند اما اين نخستين بار است که همه‌ی اين قابليت ها در يک دستگاه فراهم شده است.





















Copyright: gooya.com 2016