چهارشنبه 25 مهر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير ارتباطات: ‪ ۲۴/۵‬ميليون شماره تلفن همراه درکشور فعال است، ايرنا

معاون وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات و رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران گفت:هم‌اکنون تعداد ‪ ۲۴‬ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار شماره تلفن همراه در کشور فعال است.

مهندس وفاغفاری چهارشنبه در گفت و گو باخبرگزاری جمهوری اسلامی در بوشهر افزود: با توجه به زيرساخت‌های موجود انتظار است که اين رقم تا پايان سال جاری به ‪ ۳۰‬ميليون شماره برسد.

وی با بيان اينکه ضريب نفوذ تلفن همراه در کشور از تلفن ثابت بيشتر است اظهارداشت: ضريب نفوذ تلفن همراه درکشور ‪ ۳۵‬درصد است اين درحالی است که ضريب نفوذ تلفن ثابت ‪ ۳۳‬درصد می‌باشد.

غفاری بيان کرد: هم اکنون روند توسعه ما در شبکه ثابت باتوجه به به روز شدن آن، کند بوده‌است، اما شيب توسعه ما در بخش تلفن همراه با سرعت همراه است.

وی گفت: تعداد سيم کارت تلفن همراه واگذار شده در شش ماه اول امسال در کشور ‪ ۲/۵‬برابر مدت مشابه سال گذشته است و پيش بينی می‌شود بتوانيم ضريب نفوذ را نيز در اين بخش افزايش دهيم.

رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران گفت: پارسال در نيمه اول سال حدود دو ميليون سيم کارت تلفن در کشور واگذار شد.

وی افزود: راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه نيز در هيات وزيران تصويب شده و کار در دست پيگيری است و مشاور آن نيز مشخص شده است.

غفاری حداقل زمان فعال شدن اپراتور سوم را نيز مهر سال ‪ ۸۷‬ذکر کرد.

وی گفت: هم‌اکنون يکهزارو ‪ ۱۱۶‬شهر درکشور زير پوشش تلفن همراه است.

رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران گفت: همچنين احداث ‪ ۱۷‬هزار کيلومتر فيبر نوری را در برنامه کاری خود داريم.

وی گفت: هم‌اکنون ضريب نفوذ اپراتور اول تلفن همراه درکشور ‪ ۳۴‬درصد است و بالای ‪ ۲۰‬ميليون شماره تلفن همراه از اين اپراتور در کشور وجود دارد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




غفاری افزود: ايرانسل نيزسه ميليون و ‪ ۷۰۰‬هزار شماره تلفن داردو مجموعه تاليا،شبکه کيش واصفهان نيز ‪ ۷۰۰‬هزار شماره تلفن است و با اين مجموع ضريب نفوذ تلفن همراه در کشور به ‪ ۳۵‬درصد می‌رسد که وضعيت خوبی است.

رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران گفت: عمده کار ما پوشش نقاط کور و قطع کشور است که هم کنون شرکت مخابرات با پيمانکار برای پيگيری و حل نقاط کور و قطع وارد مذاکره شده است.

وی همچنين درباره‌نشست کميسيون فنی مناطق‌استان‌های بوشهر، فارس، کهگيلويه وبويراحمد و هرمزگان که در بوشهر برگزار شد گفت: اين کميسيون فنی با هدف بررسی‌فعاليت‌ها و مشکلات مخابراتی استانهای ياد شده برگزار شد.

غفاری اضافه کرد: هم‌اکنون ‪ ۵۴‬هزار روستا کشور را زير پوشش تلفن ثابت داريم که تا زير پوشش بردن ‪ ۸۶‬هزار روستای موجود ديگر راه زيادی پيش روی ماست.

وی بيان کرد: هم‌اکنون ‪ ۲۳‬ميليون شماره تلفن ثابت در کشور فعال است.





















Copyright: gooya.com 2016