یکشنبه 6 آبان 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آينده خبرگزاری ها در گرو فناوری های جديد است، ايرنا

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۸/۰۶‬

کارشناسان می‌گويند تا زمانی که خبرگزاريها آماده انطباق با فناوريهای جديد باشند و بازار دائما درحال رشد باشد آينده درخشانی در انتظار اين سازمانها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نمايندگان حدود ‪ ۱۰۰‬خبرگزاری ملی و بين‌المللی برای شرکت در يک کنگره سه روزه که هفته گذشته در شهر استه‌پونا برگزار شد ديدار کردند.

کلود اربسن مشاور گروه مشاورتی رسانه "اينوويشن" در اين گردهمايی گفت با وجود آشفتگی و اغتشاش در بازار خبرگزاريها، اين سازمانها همچنان ستون فقرات نظام اطلاعات جهانی باقی مانده‌اند.

اربسن که قبلا معاونت خبرگزاری آسوشيتدپرس را به عهده داشته است می‌گويد بازار سنتی روزنامه‌ها همچنان درحال رشد است و انتشارات جديد نظير روزنامه‌های آزاد، مشتريان مطلوب خبرگزاريها هستند.

روزنامه‌ها که در آمريکا در حال کاستن از شمار کارکنان و دفاتر خارجی خود هستند، بيش از پيش به خبرگزاريها به عنوان منبع اصلی اطلاعات موثق نياز دارند.

ظهور اينترنت طی ‪ ۱۲‬سال گذشته که باعث بوجود آمدن بازارهای مختلف و جديد شد، بهترين رويدادی است که تاکنون برای کسب و کار خبرگزاريها اتفاق افتاده است.

مرسل فنز متخصص رسانه "پرايس واترهاوس" می‌گويد ظهور سريع تلفن‌های همراه نيز فرصتهای بزرگتری فراهم آورده است.

اما فنز می‌گويد اگر خبرگزاريها بخواهند از اين امکانات بهره‌مند شوند بايد خود را تغيير دهند و از فناوريهای جديد، چندرسانه‌ای استفاده کنند و از اهميت روزافزون ويديو و تصاوير بهره‌جويند.

سيمون گانتت رييس شاخه انگليسی گروه ايتاليايی تيسکالی می‌گويد تمام کسانی که در اينترنت به جستجوی اطلاعات می‌پردازند برای هر سايت به طور ميانگين هفت دقيقه وقت صرف می‌کنند و تمايل روزافزون به نخواندن متن وجود دارد.

کاربران تصاوير بيشتر و ويديوهای بيشتر و بيشتری می‌خواهند.

شماری از خبرگزاريهای بين‌المللی شامل خبرگزاری فرانسه اخيرا بخشهای ويديويی خود را گسترش داده‌اند.

برای انطباق با بازارهای جديد، سازمانها بايد ديوارهای سنتی اتاق خبر را فروبريزند و دفاتر چندرسانه‌ای يکپارچه ايجاد کنند.

در اين کنفرانس همچنين موضوع دسترسی به اطلاعات که بطور فزاينده‌ای برای برخی رويدادهای ورزشی محدوديت ايجاد شده است در اين کنفرانس مطرح شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آلن ليبلاگ مسئول ارتباطات فدراسيون بين‌المللی فوتبال "فيفا" تاکيد کرد آزادی اطلاعات همانند آزادی تجاری نيست.

سازمانهايی که تصاوير ويديويی بيشتری تهيه می‌کنند بايد دقيقا بدانند که به دنبال چه چيزی هستند به ويژه برای جام جهانی فوتبال ‪ ۲۰۱۰‬در آفريقای جنوبی، زيرا آنها وارد بازاری می‌شوند که شبکه‌های بزرگ تلويزيونی مبالغ هنگفتی برای پخش مسابقات می‌پردازند.





















Copyright: gooya.com 2016