چهارشنبه 9 آبان 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابداع فناوری نوين برای قادر ساختن نابينايان به مشاهده تصاوير، مهر

تلفيقی از فناوريهای نوين به ساخت سيستم ويژه خواندن گرافيکی منتهی می شود که با استفاده از آن نابينايان قادر به ديدن خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، درقالب استفاده از فناوريهای نوين تصاوير الکترونيکی برای نابينايان همچون خطوط بريل خواهند بود.

سيستم خط بريل که بر استفاده از نوعی روش ارتباطی پايه گذاری شده است، برای نخستين بار و از سوی چارلز باربير برای سربازان ناپلئون به کار گرفته شد.

اين خط به نابينايان اين اجازه را می دهد تا با استفاده از کاراکترهای مختلف ساخته شده از نقاط برجسته بخوانند و بنويسند. حدود دو قرن است که اين سيستم به کار گرفته شده است اما با تلفيق دو سيستم جديد نابينايان قادر خواهند بود که تصاوير را هم در کنار اعداد و حروف درک کنند.

بر اساس گزارش گيزمگ، اين دو سيستم جديد که وسيله نمايشگر گرافيک لمسی و خواننده گرافيکی سرانگشتی نام دارد از سوی محققان انستيتو ملی استاندارد و فناوری آمريکا ارايه شده اند.

نمايشگر گرافيک لمسی برای شبيه سازی حسگری منطقه ای با استفاده از آرايه ای متشکل از ۱۰۰ نقطه بسيار ريز محرک در برابر سر انگشت ساخته شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فرد نابينا برای ديدن گرافيک رايانه ای با استفاده از اين فناوری ، اين وسيله را در سرتاسر سطحی نظير موس رايانه ای حرکت داده تا به اسکن تصويری در حافظه رايانه بپردازد.

در ادامه رايانه سيگنالی را به وسيله نمايشگر ارسال کرده و محرک ها را بر روی پوست فعال می کند تا الگوی ايجاد شده برای فرد نابينا "ترجمه" شود.





















Copyright: gooya.com 2016