شنبه 3 آذر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ويژگی های دنيا در سال ۲۰۵۰! مهر

خبرگزاری مهر - گروه فناوريهای نوين: گروهی از بزرگترين کارشناسان شرکتها و دانشگاهها در حوزه های فناوری، نوآوری و استراتژيهای تجارت به بررسی ويژگيهای دنيا در سال ۲۰۵۰ پرداخته اند که می توان به تغييرات دنيای پزشکی، منابع انرژی و فناوريها اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، "انجمن فناوريها" که يک مرکز مشاهده مفاهيم آينده است در برنامه ای با عنوان "پيش بينی فناوريها" (Foresight Technologies) که با مشارکت بزرگترين کارشناسان شرکتها و دانشگاهها در حوزه های فناوری، نوآوری و استراتژيهای تجاری برگزار کرده، ليستی را منتشر کرده است که به معرفی ۱۲ فضايی می پردازد که تا سال ۲۰۵۰ از بيشترين پتانيسل در تکامل فناوری برخوردارند و اينکه اين فناوريها چه چيزی را و چگونه تغيير خواهند داد.

پزشکی

تا سال ۲۰۵۰ پزشکی به خاطر نقشه برداری از ژنوم انسان، شخصی خواهد شد. به طوری که اين علم به سمت درمانهايی پيش می رود که برای هر شخص به طور مجزا و براساس ژنومی که دارد، ارائه می شود.

در حقيقت علم پزشکی روی ژنهای خاص و بيماريهای آينده متمرکز می شود. پيش بينی می شود که تهيه يک نقشه ژنتيکی در حدود هزار دلار هزينه داشته باشد.

همچنين پزشکی خانگی به خاطر عرضه کيتهايی که پارامترهای بيولوژيکی انسان (برای مثال کلسترول و گليسيمی) را تجزيه می کنند، رواج خواهد يافت. به علاوه هريک از انسانها دارای يک "من برتر مجازی" می شوند که وزن، رژيم غذايی و پارامترهای سلامتی ديگر آنها را کنترل می کند.

منابع انرژی

به گزارش مهر، گسترش انرژی الکتريکی به خاطر عرضه ژنراتورهايی که با افزايش تقاضای انرژی فعال می شوند، از مدلهای فعلی که تنها روی يک منطقه متمرکز شده اند، فراتر خواهد رفت.

سوختهای زيستی می توانند از طريق ايجاد گياهان اصلاح ژنتيکی شده ای که می توانند انرژی زيادی توليد کنند، بدست بيايند.

اين در حالی است که آب همچنان به عنوان يک مشکل برای انسان باقی می ماند. به طوری که کمتر از دو درصد از منايع هيدريتی سياره زمين می توانند از آب کاملا تميز ساخته شوند و بيشتر آنها از ذوب يخ قطبها بدست می آيند.

آينده بسيار ساده است. در حقيقت آينده تنها نياز به يادگيری صرفه جويی، حفظ تميزی و افزايش نمک زدايی آب درياها دارد.

گازهای اصلی برای مصارف خانگی يعنی متان و دی اکسيد کربن به سختی کنترل می شوند و ميزان آنها به شدت منجر به ايجاد آلودگی خواهد شد. کارشناسان پيش بينی می کنند که تا سال ۲۰۵۰ کار کنترل اين گازها به اندازه کافی قابل قبول و موثر خواهد بود. کشاورزی برپايه مطالعات ژنتيکی توسعه خواهد يافت و بنابراين می توان ژنومهای خاصی را برای تاثيرگذاری بيشتر رشد سبزيجات شناسايی کرد و با استفاده از اين ژنومها، سبزيجات مختلف را براساس نوع مصارف خوراکی و يا توليد سوخت زيستی پيش از کشت دسته بندی کرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فناوريها

به گزارش مهر، رايانه ها نقش مرکزی در زندگی تمام انسانها ايفا می کنند و تمام دستگاهها از ماشينهای لباسشويی تا زنگ در خانه ها با رايانه های شخصی، تلفنهای همراه و تلويزيون کنترل می شوند. در اين مورد پيش بينی می شود که تنها با ۱۰۰ دلار بتوان برای خانه يک رايانه شخصی با تلفن همراه و اتصالات بی سيم به اينترنت را خريداری کرد.

نانو مواد که بر پايه فناوريهای نانو شکل گرفته اند، عملکرد خود را تغيير می دهند و از غيرفعالی به فعال بودن تبديل می شوند و در بسياری از دستگاه ها مثل پمپها، موتورها و بخشهای ديگر بکار می روند.

امنيت گامهای مهمی به جلو برخواهد داشت و برای مثال استفاده از دوربينهای تصويری خودمختار و مجهز به آلگوريتمهای شناسايی رفنار انسان برای ارتقای سطح امنيت زندگی رواج می يابد.





















Copyright: gooya.com 2016