یکشنبه 25 آذر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اين گربه‌ها مي‌درخشند، همشهری

دانشمندان کره جنوبی گربه‌هایی را دودمان‌سازی (کلون‌سازی) کرده‌اند که هنگام قرارگیری در معرض پرتوهای ماورای بنفش با رنگ قرمز می‌درخشند.
به گزارش آسوشیتدپرس وزیر علوم و تکنولوژی کره جنوبی با اعلام این خبر افزود این دستاورد می‌تواند به ابداع درمان‌هایی برای بیماری‌های ژنتیکی انسانی کمک کند.
glowing-cat-1.jpg
به گفته وزیر کره‌ای سه گربه "آنگورای ترکی" که در ماه‌های ژانویه و فوریه امسال از طریق کلون‌سازی ژنی با ژنی متولد شدند که باعث ایجاد یک پروتئین فلورسانس قرمز و درخشیدن این گربه‌ها در تاریکی می‌شود. یکی از این گربه‌ها در هنگام تولد مرد، اما دو گربه دیگر زنده ماندند.
glowing-cat-2.jpg




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وزیر علوم کره جنوبی مدعی شد که برای اولین بار است که گربه‌های با ژن‌هایی تغییریافته کلون‌سازی می‌شوند.

دانشمندان از دانشگاه ملی گیونگ‌‌سانگ و دانشگاه ملی سان‌چون سلول‌های پوستی یک گربه را برداشتند و ژن فلورسنت را درون آنها وارد کردند و سپس این سلول‌های تغییریافته را به درون تخمک‌ها پیوند زدند.

به گفته وزیر علوم کره جنوبی این تحول به معنای آن است که ژن‌های دیگر را هم می‌توان در روند کلون‌‌سازی به درون ژنوم گربه وارد کرد و به این ترتیب راه برای ایجاد گربه‌‌هایی دارای بیماری‌های ژنتیکی از جمله بیماری‌های انسانی باز می‌شود و به این ترتیب می‌توان در مورد درمان‌های جدید برای آنها به تحقیق پرداخت.

کونگ ایل-کئون استاد دامپزشکی ار دانشگاه ملی گیونگ‌‌سنگ در این باره گفت: "گربه‌های ژن‌های مشابهی با انسان‌ها دارند. ما می‌توانیم گربه‌هایی با ژن‌های تغییریافته به وجود آوریم که برای ایجاد درمان‌های جدید برای بیماری‌های ژنتیکی به کار روند."





















Copyright: gooya.com 2016