شنبه 1 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طبقه بندی ۱۰ ايده ديوانه وار برای نجات دنيا! مهر

مجله " Weird" در طبقه بندی جديد به بررسی ۱۰ ايده ديوانه واری پرداخته است که می توانند دنيا را از هجوم گازهای گلخانه ای نجات دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجله آمريکايی Weird در طبقه بندی جديد خود به بررسی ۱۰ ايده ديوانه واری پرداخته است که می توانند سياره زمين را از گازهای گلخانه ای مثل دی اکسيد کربن و متان نجات دهند.

اين مجله در مقدمه اين طبقه بندی نوشته است: "اينها ديوانه اند.... اينهايی که چيزها را به روشی متفاوت می بينند...آنها کسانی هستند که چيزها را تغيير می دهند."

سپس مجله Weird در ادامه به عنوان اولين رتبه اين طبقه بندی با طرح ايده ای نوشته است: درمقابل گازهای گلخانه ای کافی است چترهای کوچکی از ابر قرار دهيم. درحقيقت برای تشکيل لايه های توده ای مانع ورود گازهای گلخانه، ابرها بهترين هدف هستند.

اين ايده عجيب را "جان لاثان" فيزيکدان آمريکايی و "استفان سالتر" مهندس اسکاتلندی مطرح کرده اند. به اعتقاد اين دو ايده پرداز، اين فکر می تواند از پتانسيل بالايی برای حفاظت از توده های بخار آب دريا برخوردار باشند.

همچنين برای مقابله با آلودگی اکوسيستم دريا شرکتهايی مثل "پلانکتوز" و "کليموس" وجود دارند که با هدف کاهش انتشار دی اکسيد کربن از ترکيب شيميايی اوره استفاده می کنند و در اين طبقه بندی در رتبه دوم ايستاده اند.

در ادامه طبقه بندی ايده های ديوانه وار برای کاهش گازهای گلخانه ای، مجله Weird ايده يک فيزيکدان دانشگاه کلمبيا با عنوان "کلاس لکنر" را مطرح کرده است که برای جذب دی اکسيد کربن تئوری استفاده از يک درخت مصنوعی را ارائه کرده است. اين گياه مصنوعی اکسيژن آزاد نمی کند اما همانند گياهان واقعی می تواند دی اکسيد کربن جذب کند.

همچنين پروفسور "ديکسون دسپامير"، استاد علوم زيست محيطی دانشگاه کلمبيا ايده ساخت آسمانخراشهايی را مطرح کرده است که دارای گلخانه هستند و تمام محصولات کشاورزی زمين می توانند داخل اين آسمانخراشها کاشته شوند و همزمان انرژی تجديد پذير زيستی توليد کنند. به طور خلاصه می توان نام اين ساختمانها را آسمانخراشهای کشاورزی گذاشت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در پايان اين طبقه بندی، ايده ديوانه وار "دانيل راسنفيلد"، فيزيکدان و کارشناس آب و هوا وارد شده است. براساس ايده وی به منظور مقابله با افزايش رو به رشد پديده های خشن طبيعی مثل توفانها که يکی از علتهای وقوع آنها گرم شدن بيش از اندازه زمين است، کافی است که يک حجم زياد باران از آسمان به زمين ببارد تا به اين ترتيب ذرات گرد و غبار حاصل از توفانها را بشويد!





















Copyright: gooya.com 2016