شنبه 8 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگاهی به فناوری توليد خودروهای برتر در سال ۲۰۰۷، مهر

ارايه طرحهای نوين و ابتکاری در صنعت خودرو يکی از نقاط عطف فناوريهای نوين در سال ۲۰۰۷ بوده و دانشمندان اين عرصه کارنامه متنوعی در سال ۲۰۰۷ از خود بر جای گذاشتند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت خودروسازی نيسان ژاپن در سال ۲۰۰۷ از ارايه فناوری نوينی تحت عنوان نمايشگر راندمان لحظه به لحظه مصرف سوخت خبر داد.

اين فناوری نوين به راننده اين امکان را می دهد تا به صورت لحظه به لحظه راندمان مصرف سوخت خودرو و ميانگين مصرف را زير نظر داشته باشد. با استفاده از اين نمايشگر راننده می تواند افزايش مصرف سوخت را به راحتی متوجه شود.

در اين سال همچنين گروهی از محققان آمريکايی روش جديدی را ارائه کردند که سلولز را با ديگر مواد ارگانيکی تجديدپذير زيستی مستقيما به هيدروژن تبديل می کند و می تواند ظرف ۱۰ سال آينده انرژی پاک را دراختيار خودروها قرار دهد.

در اين روش جديد بعضی از باکتريها با اسيد استيک وارد يک پيل الکتريکی ميکروبی می شوند. اسيد استيک می تواند به عنوان پيش ماده توليد شده در توقف گلوکز و سلولز به کار می رود.

در اين سال محققان دانشگاه MIT نيز خودروی برقی تاشويی ساختند که ضمن حفظ محيط زيست مطابق با سيستم های حمل و نقل شهری است.

به گزارش مهر، استراتژی اين گروه تحقيقاتی به صفر رساندن آلايندگی خودروهای برقی و گسترش سيستمهای حمل و نقل درون شهری بوده است.

در قلب اين سيستمهای حرکتی چرخ روباتيک تمام جهته وجود دارد که موتور الکتريکی را پوشش داده و مانوردهی خودرو را نيز بالا می برد.

همچنين در سال ۲۰۰۷ گروهی از دانشمندان سوئدی برای ساخت موتورهای کوچک الکتريکی ترکيب جديدی از پلاستيک و آهن را ساختند که با هزينه کم بازده ای در حدود دو برابر را ايجاد می کنند. اما دانشمندان اين عرصه از دانش به سالمندان نيز توجه ويژه ای داشتند.

به گزارش مهر، در سال ۲۰۰۷ دانشمندان خودروهای هوشمند ويژه ای برای افراد مسن ساختند تا با ايمنی بيشتری رانندگی کنند. اين خودروها قادر خواهند بود تا فعاليت مغزی و احساسی را نظارت کرده تا ايمنی رانندگان مسن را به هنگام رانندگی بالا ببرند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش مهر، در اين سال و همچون سالهای گذشته بزرگترين نمايشگاه خودرويی جهان در آلمان برگزار شد.

نمايشگاه خودرويی فرانکفورت که از ۱۳ تا ۲۳ سپتامبر فعال بود از خودروسازان معتبری از سراسر جهان پذيرايی کرد که عمدتا تازه های خود دردنيای پرشتاب فناوری ساخت خودروهای جديد را برای اولين بار ارايه می کنند.





















Copyright: gooya.com 2016