شنبه 29 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعداد کاربران اينترنت در دنيا ؛ آمريکا اول ، چين دوم، مهر

نتايج تحقيقات نشان می دهد چين با رقم ۲۱۰ ميليون کاربر اينترنت پس از آمريکا دومين کشور دنيا است که بيشترين تعداد کاربر را در سال ۲۰۰۷ داشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، اطلاعات آماری مرکز اطلاعات شبکه اينترنت چين (Cnnic) نشان می دهد که تا پايان سال ۲۰۰۷ تعداد کاربران اينترنت در چين به رقم ۲۱۰ ميليون رسيده است که اين ميزان تنها ۵ ميليون کمتر از تعداد کاربران به ثبت رسيده در آمريکا در دوره مشابه بوده است.

اين درحالی است که تا پايان سال ۲۰۰۶ تعداد کاربران در چين در مقابل ۲۱۰ ميليون کاربر آمريکايی ۱۳۷ ميليون نفر بود که اين رقم تنها ۱۰ درصد از کل جمعيت اين کشور آسيايی را در بر می گرفت.

در کل اين تحقيقات نشان می دهد که در مدت يک سال تعداد کاربران چينی ۵۳ درصد رشد داشته اند که اين رقم در آمريکا تنها يک پله رشد را به ثبت رسانده است.

پيش بينی ها نشان می دهد که در سال ۲۰۰۸ با وجود رشد چشمگير کاربران چينی به دليل جمعيت زياد چين تنها ۱۶ درصد از جمعيت اين کشور به اينترنت دسترسی خواهند داشت اين درحالی است که متوسط جهانی اتصال به اينترنت ۱/۱۹ درصد از کل جمعيت کشورها است.

براساس گزارش آسوشيتدپرس، از علل رشد تعداد کابران اينترنت در چين می توان به افزايش فضاهای روستايی اتصال به شبکه، توسعه استفاده از اينترنت از طريق تلفن همراه و همچنين رشد استفاده از پهنای باند اشاره کرد. در حقيقت در حال حاضر در حدود ۸۰ ميليون شهروند چينی از اتصال پهنای باند برای جستجو در اينترنت استفاده می کنند.

اين تعداد کاربر در شرايطی به ثبت رسيده است که کاربران چينی به دليل قوانين فيلترينگ رايج در اين کشور امکان دسترسی به سايتهای پر بازديدکننده ای چون "مايکروسافت"، eBay ، ياهو و گوگل را ندارند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از ميان پربيننده ترين سايتهايی که در سال ۲۰۰۷ به ثبت رسيده اند، موتور جستجوی ملی چين با عنوان Baidu در رتبه اول قرار گرفته که به خاطر ارائه جستجو به زبان چينی و برخورداری از عملکردهايی چون بارگذاری فيلم و موسيقی با استقبال زياد کاربران خود مواجه شده است.

در رتبه دوم پربازديدکننده سايتهای چينی در سال گذشته، سايت QQ ايستاده است که خدماتی از قبيل چت به زبان چينی و سرويسهای بازيهای آنلاين را ارائه می کند.

سايت خبری Sina.com.cn و Taobao که يک سايت حراجهای آنلاين چينی به شيوه سايت eBay است در رتبه های سوم و چهارم ايستاده اند.





















Copyright: gooya.com 2016