جمعه 3 اسفند 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش امکان حيات در سيارات شبيه به زمين، مهر

نتايج بررسيهای يک ستاره شناس آمريکايی نشان می دهد که در کهکشان راه شيری ستارگان زيادی وجود دارند که شبيه به خورشيد هستند و بنابراين احتمال وجود سيارات شبيه به زمين و امکان حيات در سيارات اطراف اين ستارگان زياد است.
به گزارش خبرگزاری مهر، مايکل ماير از دانشگاه آريزونا در تحقيقات خود نشان داد که بين ۲۰ تا ۶۰ درصد از ستارگان شبيه به خورشيد در کهکشان راه شيری جمع شده اند که اين مسئله شرايط مطلوبی را برای جمع آوری اطلاعات درباره سيارات سنگی فرا منظومه شمسی که شبيه به زمين هستند فراهم می کند.

براساس گزارش روزنامه گاردين، اين دانشمند و همکارانش با کمک تلسکوپ فضايی "اسپايتزر" ناسا کهکشان راه شيری را رصد کردند و شش گروه از ستارگان با سنين مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

جوانترين اين ستارگان بين ۱۰ تا ۳۰ ميليون سال سن دارند در حالی که از عمر پيرترين آنها بين يک تا سه ميليارد سال می گذرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين خصوص ماير توضيح داد: "با مطالعه و رصد تکامل گازها و ذرات گرد و غبار اطراف اين ستارگان شبيه به خورشيد می توان فرضيه ای را در خصوص اطلاعات و تکامل يک منظومه سياره ای ارائه کرد."

به گفته اين ستاره شناس، اين اطلاعات نه تنها می توانند در انجام تحقيقات جدديد در خصوص سيارات فرامنظومه شمسی شبيه به زمين کمک کنند بلکه می توانند فرضياتی را نيز در مورد احتمال وجود حيات در خارج از مرزهای زمين عرضه کنند.





















Copyright: gooya.com 2016