سه شنبه 14 اسفند 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سبقت روزنامه‌نگاري آنلاين از روزنامه‌نگاری سنتی، همشهری

یک نظرخواهی جدید نشان می‌دهد روزنامه‌نگاری سنتی قدرت ارتباطی خود را از دست داده است و مردم بيشتر برای به دست آوردن اخبار به اینترنت روی می‌آورند.

یک نظرخواهی جدید نشان می‌دهد حدود 70 درصد آمریکایی‌‌ها اعتقاد دارند که روزنامه‌نگاری سنتی قدرت ارتباطی خود را از دست داده است و حدود نیمی از آنها برای به دست آوردن اخبار به اینترنت روی می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری رویترز یک نظرسنجی آنلاین دوسویه که دو مؤسسه We Media/Zogby آن را انجام داده‌اند، نشان داد که با وجود اینکه اغلب افراد اعتقاد دارند که روزنامه‌نگاری برای کیفیت زندگی اهمیت دارد، 64 درصد آنها از کیفیت روزنامه‌نگاری در اجتماعات‌شان ناراضی بودند.

ٱندرو ناکیسون، از اعضای iFOCOS - یک گروه فکری مستقر در ویرجینیا که در اجلاسی در میامی نتایج این نظرسنجی را ارائه کرد - در این باره گفت: "این یافته‌ها بازتابی ترغیب‌کننده برای افرادی است که اولا به روزنامه‌نگاری اهمیت می‌دهند و ثانیا درک می‌کنند که روزنامه‌نگاری در زندگی آنها تفاوت ایجاد می‌کند."




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تقریبا نیمی از 1979 نفری که به این نظرخواهی پاسخ داده بودند گفته بودند که منبع اولیه اخبار و اطلاعات برای آنها اینترنت است و تا 40 درصد آنها تنها از یک سال پیش اینگونه شده‌اند.

کمتر از یک سوم آنها از تلویزیون برای کسب اخبار استفاده می‌کردند، در حالیکه 11 درصد برای این کار از رادیو و 10 درصد از روزنامه‌ها استفاده می‌کردند.

بیش از نیمی از این افراد که بین 18 تا 29 ساله بودند، یعنی با اینترنت بزرگ شده بودند، اغلب اخبار و اطلاعاتشان را به صورت آنلاین به دست می‌‌آوردند، در حالیکه در افراد 65 ساله و مسن‌تر این میزان 35 درصد بود.

بزرگسالان مسن‌‌تر تنها گروهی بودند که منبع خبری اولیه آنها به جز اینترنت بود و 38 درصد آنها تلویزیون را انتخاب کرده بودند.

هاوارد فینبرگ از موسسه پوینتر در سنت‌پترزبورگ در فلوریدا در این باره می‌گوید اغلب افراد نمی‌دانند که منایع خبری آنلاینی که به آنها مراجعه می‌کنند مانند Google News و Yahoo News اخبار خود را ار روزنامه‌ها، تلویزیون، خبرگزاری‌ها و سایر منابع رسانه‌ای به دست می‌‌‌آورند.

او توضیح می‌دهد: "این اخبار به شکلی غیرسنتی ارائه می‌شود، اما این امر به معنای آن نیست که روزنامه‌نگاری سنتی زیرساز آنها نیست."

فینبرگ می‌گوید این بررسی از این عقیده شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ که متمرکز شدن بر موضوعات محلی را برای بقای روزنامه‌نگاری و اقتصادی‌شان مهم می‌دانند، حمایت نمی‌کند.





















Copyright: gooya.com 2016