جمعه 17 اسفند 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با قابليت ضبط نوشته‌ها از روي كاغذ معمولي، نخستين قلم ديجيتالي طراحي شد، ايسنا

نخستين قلم ديجيتالي كه بر خلاف محصولات مشابه براي ضبط دست نوشته‌ها و اشكال، به صفحه‌ي ديجيتالي ويژه‌ نياز ندارد و برروي هر كاغذي عمل مي‌كند، عرضه شد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قلم ديجيتالي Mobile Digital Scribe، دست نوشته‌ها و طرح‌ها را از هر كاغذي ضبط و به عنوان فايل‌هاي متني و JPEG به رايانه‌ها ارسال مي‌كند.

اين سيستم مركب از يك قلم و يك گيرنده است كه از جوهر معمولي استفاده مي‌كند و اندازه‌ي معمولي و وزنش، نوشتن با آن را همانند قلم‌هاي معمولي ديگر مي‌كند، اما داراي يك حسگر مادون قرمز است كه حركات دست به هنگام نوشتن را ضبط مي‌كند؛ گيرنده نيز به كاغذ چسبيده و داده‌ها را از طريق فرستنده فراصوتي قلم از آن دريافت مي‌كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين قلم همراه با يك كابل USB عرضه مي‌شود كه براي متصل كردن گيرنده به رايانه مورد استفاده قرار مي‌گيرد و نرم‌افزار تشخيص IOGEAR، نوشته را به متن و طرح‌ها را به JPEG برمي‌گرداند كه مي‌توانند ذخيره و ويرايش شوند و اين متن‌ها مي‌توانند از طريق فرمت JPEG و از طريق ايميل يا پيام فوري به اشتراك گذاشته شوند.

اين فن‌آوري كه قادر به تشخيص 12 زبان از جمله ايتاليايي، سوئدي، چيني و روسي است، قادر است همزمان با نوشتن كاربر به رايانه متصل شده و نوشته‌ها و طرح‌ها را به صورت خودكار در صفحه رايانه نمايش دهد.





















Copyright: gooya.com 2016