چهارشنبه 22 اسفند 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دروبینی که زیر لباس‌ها را ردیابی می‌کند ابداع شد، سيتنا

یک شرکت انگلیسی، دوربینی ابداع کرده که قادر است اسلحه، مواد مخدر یا مواد منفجره را از فاصله‌ای بیش از 25 متر هم در زیر لباس ردیابی نماید.

دوربین T5000 که توسط شرکت ThruVision ساخته شده، در آنچه به نام "فناوری بررسی غیرمستقیم" نامیده می‌شود، به کار می‌رود تا این ابزار را با کمک امواج الکترومغناطیس طبیعی که از آنها ساتع می‌شود، شناسایی کند- امواجی که به نام‌های "تراهرتز" یا "امواجT" شناخته می‌شوند.

ظاهراً این وسیله می‌تواند شکافی در صنعت ابزار امنیتی به وجود آورد.
این دوربین قوی می‌تواند و قادر است از فاصله‌ای بیش از 80 پا، اشیای پنهان شده را ردیابی نموده و حتی در حال حرکت افراد نیز مؤثر واقع شود.
با این حال، دوربین فوق اجزای بدن را به نمایش نمی‌گذارد و از شیوه بی ضرری استفاده می‌کند.

این فناوری که کاربردهای نظامی و غیر نظامی بسیاری دارد و می‌توان از آن در فرودگاه‌های پر رفت و آمد، مراکز خرید و یا رویدادهای ورزشی استفاده کرد، در نمایشگاه دستاوردهای علمی که توسط وزارت کشور بریتانیا در 12 الی 13 ماه مارس برگزار می‌شود، به نمایش درخواهد آمد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدیر اجرایی شرکت ThruVision گفت: "در سال‌های اخیر، فعالیت‌های تروریستی جهان را تکان داده و اقدامات امنیتی در سطح جهانی شدیدتر شده است. توانایی دیدن ابزار فلزی و غیرفلزی که توسط افراد حمل می‌شوند، از فاصله‌ای بیش از 25 متر قطعاً قابلیت مهمی است که قدرت سیستم‌های امنیتی محیط را افزایش می‌دهد".

اگرچه این فناوری قدرت ردیابی را افزایش می‌دهد، اما ممکن است با توجه به صدها هزار دوربین مداربسته‌ای که در حال حاضر در خیابان‌های انگلیس وجود دارد و مردم را مورد بررسی قرار می‌دهد، تبدیل شدن بریتانیا به یک جامعه نظارتی را بیشتر مطرح کند.

شرکت ThruVision با همکاری آژانس فضایی اروپا و تحقیق مطالعاتی ستاره‌شناسان در مورد ستاره‌های در حال مرگ توانست فناوری T5000 را عرضه کند.

این فناوری بر پایه امواج الکترومغناطیس با طول موج کوتاهی کار می کند که تمام مردم و اشیا از خود ساتع می‌کنند. امواج تراهرتز در طیف الکترومغناطیس جایی بین مادون قرمز و مایکروویو قرار دارد و در بین ابرها و دیوارها رفت و آمد می‌کند.

بسته به ماده تأثیر این امواج متفاوت خواهد بود، بنابراین مواد منفجره با یک توده گل رس تفاوت خواهد داشت و کوکائین نیز از یک کیسه آرد قابل تشخیص خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016