سه شنبه 3 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمایشگاه صنایع هانوفر، دویچه وله

نمایشگاه صنعت و تکنولوژی هانوفر، که بزرگترین نمایشگاه جهان در این زمینه است، دوشنبه (۲۱ آوریل) در هانوفر آلمان گشایش یافت. نمایشگاه صنعت ۲۰۰۸ هانوفر، بیشتر بر حفاظت از محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف انرژی متمرکز شده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین کشور ژاپن، عصر روز یکشنبه (۲۰ آوریل) نمایشگاه صنایع هانوفر را افتتاح کردند. از روز دوشنبه (۲۱ آوریل) به مدت پنج روز، بیش از ۵۱۰۰ شرکت از ۶۲ کشور جهان، آخرین دستاوردهای صنعتی خود را با محوریت حفاظت از محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

آنگلا مرکل در مراسم افتتاحیه‌ی نمایشگاه هانوفر تأکید کرد که آلمان کشوری صنعتی است و صنعتی هم باقی خواهد ماند. وی صنایع آلمان را به لنگری تشبیه کرد که می‌تواند اقتصاد این کشور را در بحران‌های مالی استوار نگه دارد.

در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه‌ی خودروسازی، فولاد و صنایع وابسته، در کنار دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی مختلف شرکت دارند. نمایشگاه ۲۰۰۸ هانوفر با همکاری کشور ژاپن برگزار می‌شود.

تاریخچه‌ی نمایشگاه هانوفر

ربوت‌‌های نوازنده، یکی از محصولات دیگری که در نمایشگاه هانوفر ۲۰۰۸ عرضه شده‌اندنمایشگاه صنایع هانوفر بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع جهان است که هر سال در بزرگ‌ترین محوطه‌ی نمایشگاهی دنیا، در شهر هانوفر آلمان در ایالت نیدرزاکسن، برگزار می‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این نمایشگاه اولین بار در سال ۱۹۴۷ ، به نام "نمایشگاه ۱۹۴۷متخصصان در هانوفر" و به ابتکار شهردار وقت آن شهر، برای رقابت با نمایشگاه شهر لایپزیگ بنیان نهاده شد.

در نمایشگاه هانوفر هر سال بخش‌های جانبی مختلفی نیز برگزار می‌شوند که از آن میان می‌توان به بخش TectoYou (فن‌آوری برای تو) اشاره کرد که هدف آن اطلاع‌رسانی و برنامه‌های مختلف برای نوجوانانی است که علاقه‌مند به بخش صنعت هستند.

بیش از ۲۴۰ هزار بیننده از ۶۴۰۰ شرکت حاضر در نمایشگاه سال ۲۰۰۷ دیدن کردند. نزدیک به ۳۰ درصد این بازدیدکنندگان از خارج از آلمان آمده بودند. این نمایشگاه با همکاری ترکیه برگزار شد.

یکی از نمایشگاه‌هایی که از نمایشگاه صنعتی هانوفر مشتق شده است، CeBIT (نمایشگاه رایانه) است که از سال ۱۹۸۶ در ماه مارس هر سال برگزار می‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016