چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرمایه گذاری شرکت های تجاری در نسل تازه وب، بی بی سی

در حالی که شرکت های تجاری بیش از گذشته به فن آوری های 'وب ۲' علاقه نشان می دهند، گزارش ها حاکی از آمادگی آنها برای سرمایه گذاری حدود ۵ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۱۳ در زمینه شبکه های اجتماعی است.

نتایج یک تحقیق تازه نشان می دهد بیش از نیمی از شرکت های تجاری در آمریکای شمالی و اروپا، 'وب ۲' را اولویت سال آینده خود ارزیابی کرده اند.

این خبر در حالی منتشر می شود که سان فرانسیسکو میزبان نمایشگاه 'وب ۲' در زمینه نسل تازه اینترنت است.

به گفته برگزارکنندگان، آینده اینترنت را می توان در این نمایشگاه مشاهده کرد.

طی چهار روز برگزاری این نمایشگاه، فن آوری های تازه ای عرضه خواهند شد که راه های کاملا متفاوتی را برای برقراری ارتباط شرکت ها با کارمندان و مشتریانشان به نمایش خواهند گذاشت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پیش بینی می شود حدود ۷۰۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.

اولویت

مطالعات تازه نشان می دهد شرکت های بزرگی چون جنرال موتورز و مک دونالدز نه تنها قصد دارند در این زمینه سرمایه گذاری کنند، بلکه در حال حاضر نیز بسیاری از امکانات 'وب ۲'، نظیر وبلاگ، آر اس اس، پادکست و شبکه های اجتماعی را به کار گرفته اند.

برآورد شده که ۵۶ درصد دیگر از شرکت های آمریکای شمالی و اروپا 'وب ۲' را اولویت سال ۲۰۰۸ خود تلقی می کنند.

از میان امکانات مختلف 'وب ۲'، نظیر وبلاگ، مش آپ ها (mashups)، پادکست، آر اس اس، شبکه های اجتماعی، ویجت ها (widgets) و ویکی ها (wikis)، شبکه های اجتماعی بیشترین جذابیت را برای سرمایه گذاران دارند.

با این حال یکی از مهم ترین چالش ها، تبدیل میلیون ها بازدید از این سایت ها به پول است. حتی سایت پرطرفداری چون فیس بوک (Facebook) نیز تاکنون در زمینه جذب آگهی و کسب درآمد چندان موفق نبوده است.

با این وجود برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند با فراگیر شدن این گونه امکانات و تعبیه آنها در سایت ها، تب سرمایه گذاری در این زمینه فروکش خواهد خواهد کرد.

'وب ۲' چیست؟

شبکه اجتماعی فیس بوک میلیون ها کاربر دارد که در زمینه های مختلف با هم مرتبطند

استفاده از اینترنت مدتهاست وارد مرحله جدیدی شده و دیگر محدود به دسترسی یک سویه کاربران به اطلاعات نیست.

امروزه اغلب کسانی که از اینترنت استفاده می کنند با شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک یا مای اسپیس آشنا هستند، سایت حراج اینترنتی ای بی را می شناسند، نام فروشگاه عظیم آمازون را شنیده اند و اگر نه هر روز، گهگاه سری به وبلاگ ها می زنند.

همه اینها نمونه هایی از امکانات نسل تازه اینترنت یا 'وب ۲' تلقی می شوند.

'وب ۲' در واقع پدیده ای است که در نحوه استفاده از فن آوری و طراحی سایت ها در اینترنت رایج شده است. سایت ها یا خدمات اینترنتی که امکان تبادل اطلاعات را بین کاربران فراهم می کنند، یا به آنها اجازه تولید یا دستکاری در اطلاعات را می دهند، معمولا 'وب ۲' تلقی می شوند.

البته این مفهوم یا پدیده به مرور و حتی از همان ابتدای به وجود آمدن اینترنت وجود داشته ولی اینک به شدت فراگیر شده است.





















Copyright: gooya.com 2016