دوشنبه 9 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گوش چپ "گوش عشق" است! مهر

گروهی از دانشمندان آمريکايی کشف کردند گوش چپ که اطلاعات خود را به نيمکره راست مغز ارسال می کند گوش "عشق" است و بنابراين عبارات احساسی را برای درک بهتر بايد در اين گوش نجوا کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مغز انسان به دو نيمکره راست و چپ تقسيم می شود. بخش چپ مغز منطق، توجه به جزئيات، زبان، علم و استراتژيها را نشان می دهد و طرف راست تصورات، اشراق و سير و سلوک، ديد همزمان، تخيلات و احساسات را حاکميت می کند.

هر يک از اين بخشهای مغز قسمت مخالف بدن را کنترل می کنند. بنابراين منطقی است که تصور شود يک جمله احساسی اگر مستقيما از طرف چپ بدن ارسال شود سريعتر به مراکز احساسی می رسند.

به طور طبيعی چشم راست با زکاوت بيشتری می تواند رنگها را درک کند اين درحالی است که بهتر است مادران گونه چپ کودک را ببوسند و يا با دست چپ کودک را در آغوش بگيرند.

در حقيقت دانشمندان دانشگاه ساسکس انگليس در تحقيقات خود نشان دادند که ۸۵ درصد از زنان چپ دست يا راست دست کودک خود را با دست چپ در آغوش می گيرند. به اين ترتيب واکنشهای فيزيکی و احساسی کودک مستقيما به طرف راست مغز مادر می رسند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




براساس گزارش تايمز، به تازگی گروهی از محققان دانشگاه "سم هاستون" آمريکا با آزمايش هزار و ۱۲۰ نفر مشاهده کردند که گوش چپ در اين افراد "گوش عشق" است. به طوری که ۶۹ درصد از موارد خاطر نشان کردند تمام عبارات شيرين و عاطفی را هنگامی که از راه گوش چپ می شنوند بهتر درک می کنند و تنها ۵۶ درصد از موارد اگر اين عبارات را با گوش راست بشوند می توانند عمق آنها را درک کنند.





















Copyright: gooya.com 2016