چهارشنبه 11 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استخراج سالانه 300 کیلوگرم طلا از تلفنهای همراه در ژاپن!، مهر

آمارها نشان می دهد در ژاپن با هدف ممانعت از آلودگی محیط زیست و تامین فلزات مورد نیاز صنایع در هر ماه از جداسازی فلزات با ارزش به کار رفته در تلفنهای همراه دور انداخته شده در حدود 200 تا 300 کیلوگرم شمش طلا به دست می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، پدیده "معدنکاوی شهری" که به خصوص در کشورهای شرق آسیا رونق بسیاری دارد در حقیقت کشف جواهرات و فلزات با ارزشی چون "ایریدوم" و طلا از محصولات الکترونیکی قدیمی به خصوص تلفنهای همراه است.

تلفنهای همراه محتوی فلزات با ارزشی چون طلا، نقره، ایریدوم و مس هستند به همین منظور و با افزایش قمیت جهانی این فلزات پدیده کشف آنها در دستگاههای الکترونیکی مصرفی رونق زیادی گرفته است. درحال حاضر قیمت طلا در حدود 890 دلار برای هر اونس است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مواد بازیافت شده دوباره در محصولات الکترونیکی جدید مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که طلا و دیگر فلزات با ارزش ذوب می شوند و به شکل شمشهای جواهر دوباره به فروش می رسند.

نتایج تحقیقات شرکت فلزات یوکوهوما در ژاپن نشان می دهد که از یک تن مواد معدنی خام به طور متوسط تنها 5 گرم طلا به دست می آید درحالی که از یک تن تلفن همراه می توان در حدود 150 گرم و حتی بیشتر و در کنار آن در حدود 100 کیلوگرم مس و 3 کیلوگرم نقره نیز استخراج کرد.

براساس گزارش وب نیوز، بازیافت محصولات الکترونیکی در ژاپن از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که این کشور با فقر منابع معدنی طبیعی که با آنها صنایع الکترونیک میلیاردها دلاری خود را تغذیه می کند روبرو است اما در عوض 10 میلیون تلفن همراه بی مصرف و دیگر محصولات الکترونیکی قدیمی در این کشور وجود دارند که همه ساله به دور انداخته می شوند.

در کارگاه هونجو واقع در 80 کیلومتری توکیو این محصولات جمع آوری و جدا سازی می شوند. سپس از مواد شیمیایی حلال برای حذف موادی که دیگر قابل استفاده نیستند استفاده می شود.

در کل اکو سیستم بازیافت در ژاپن در حدود 200 تا 300 کیلوگرم شمش طلا در ماه به دست می آورد که این میزان معادل 99/99 درصد است و ارزشی بین 9/5 تا 8/8 میلیون یورو دارد.

آمارها نشان می دهد که 128 میلیون شهروند ژاپنی به طور متوسط از یک تلفن همراه به مدت 2 سال و 8 ماه استفاده می کنند اما تنها 10 تا 20 درصد آنها همه ساله بازیافت می شوند.





















Copyright: gooya.com 2016