دوشنبه 30 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خواندن داستان برای کودکان از واکسيناسيون مهم تر است، مهر

يک محقق آمريکايی در تحقيقات خود نشان داد که خواندن داستانهای کودکانه در سالهای پيش از دبستان نقش مهمی در توسعه حافظه، زبان و توانايهای حرکتی کودک ايفا می کند و خواندن اين داستانها حتی از واکسيناسيون کودکان مهمتر است.
به گزارش خبرگزاری مهر، تيم تحقيقاتی پروفسور بری زاکرمن از دپارتمان کودکان دانشگاه بوستن در تحقيقات خود نشان دادند که خواندن داستانهای کودکانه نقش مهمی در توسعه حافظه، زبان و تواناييهای حرکتی کودکان دارد.

اين محققان که نتايج تحقيقات خود را که در مجله Archives of Disease in Childhood منتشر کرده اند در اين خصوص اظهار داشتند: "کودکان برای اين متولد می شوند که کتاب بخوانند و بنابراين اولين برخوردهای آنها با کتاب بايد در اولين سالهای زندگی اتفاق بيفتد در غيراين صورت عشق واقعی به کتابخوانی در آنها بسيار دير شکل می گيرد."

به گفته اين محققان، والدينی که برای کودکان خود با صدای بلند داستانهای شبانه می خوانند و با کودکان درباره موضوع کتاب بحث می کنند تحريکات چند حسی فرزندان خود را برمی انگيزند. اين حواس شامل حواس بينايی، شنوايی، لامسه و حرکتی است.

به علاوه والدين با خواندن داستان از يک زبان پيچيده تر و سازگارتر با ارتباطات گفتاری استفاده می کنند. همين مسئله به غنی تر شدن مخزن واژگانی کودک کمک می کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنين حافظه با خواندن کتاب بيشتر تمرين می کند و هر بار که با خواندن کتاب تحريک می شود توانايی قضاوت را توسعه می دهد.

پروفسور زاکرمن در اين باره توضيح داد: "هدف از انجام اين تحقيقات اين بود که به والدين نشان دهيم خواندن داستان برای کودکان از واکسيناسيون آنها مهمتر است."

به گفته اين محقق، کتابی که برای کودکان خوانده می شود بايد تصوير داشته باشد. تصوير می تواند به کودک عشق به کتاب را بياموزد.





















Copyright: gooya.com 2016