پنجشنبه 23 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آی فون جدید ارزان تر است، بی بی سی

شرکت اپل از نسل دوم گوشی تلفن همراه آی فون که از سرعت و کارایی بیشتری نسبت به نمونه های پیشین برخوردار است، رونمایی کرده است.

آی فون جدید منطبق با فناوری شبکه های نسل سوم تلفن همراه تولید شده است. اپل سعی دارد با ارائه این گوشی جدید سهم خود را در بازار گوشی های همراه هوشمند در آمریکا که در اختیار نوکیا و بلک بری است، افزایش دهد.

گوشی های جدید آی فون از یازدهم ژوئیه در بیست و دو کشور، از جمله بریتانیا عرضه می شوند.

استیو جابز، مدیرعامل اپل در مراسم رونمایی آی فون جدید از قیمت ارزان تر آن نسبت به نمونه های قبلی خبر داد. آقای جابز بهای آی فون جدید با حافظه هشت گیگا بایت را ۱۹۹ دلار اعلام کرد. آی فون شانزده گیگابایتی هم ۲۹۹ دلار ارزش خواهد داشت.

به گفته استیو جابز قیمت بالای آی فون یکی از موانع اصلی در خریداری آنها بوده است. گوشی های آی فون در ابتدا ۵۹۹ دلار قیمت داشتند و بهای آن پس از مدتی به ۳۹۹ دلار کاهش یافت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تاکنون شش میلیون گوشی آی فون به فروش رسیده است و اپل قصد دارد تا پایان سال ۲۰۰۸ ده میلیون دستگاه دیگر از آن را به فروش برساند.


آی فون جدید ارزان تر و دارای کارایی بهتری است

آی فون جدید همچنین به سامانه موقعیت یاب جغرافیایی، جی پی اس، مجهز است که برای مکان یابی کاربرد دارد.

آی فون نخستین بار تابستان سال گذشته عرضه شد ولی به علت اتکا به شبکه های نسل دوم تلفن همراه و عدم کاربری در شبکه های نسل سوم مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته بود.

به گفته استیو جابز سرعت آی فون جدید به علت انطباق با فناوری نسل سوم تلفن همراه، سه برابر افزایش یافته است.

جان دلینی از تحلیلگران فناوری اطلاعات می گوید از ارائه نسل جدید آی فون راضی نیست. به گفته او همه از این که آی فون جدید با فناوری نسل سوم منطبق است و به جی پی اس مجهز است، خبر داشتند و منتظر شنیدن مطالب جدیدتری بودند.

در این حال، به گزارش مگی شیئلز، خبرنگار حوزه فناوری بی بی سی، عرضه آی فون های جدید در گردهمایی تولیدکنندگان و رسانه ها در سان فرانسیسکو با استقبال عمومی خوبی مواجه شده است.

اپل بیست درصد سهم بازار گوشی های هوشمند در آمریکا و پنج درصد بازار جهانی را در اختیار دارد.

شرکت های دیگر هم گوشی های مشابهی را مانند نوکیا ان ۹۶ و بلک بری فاندر عرضه کرده اند. گوگل هم تا پایان سال نرم افزار تلفن های همراه اندروئید را روانه بازار خواهد کرد.





















Copyright: gooya.com 2016