چهارشنبه 5 تیر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زباله های الکترونیکی در نشست بالی بررسی می شوند، بی بی سی

وزرای حدود 170 کشور جهان در بالی اندونزی گرد هم آمده اند تا درباره زباله های خطرناک و اثرات آن روی سلامت و معیشت انسان ها گفتگو کنند.

قرار است مقامات کشورهای شرکت کننده در این نشست پنج روزه، گروهی را برای رسیدگی به زباله های کامپیوتری و الکترونیک تشکیل دهند.در این نشست همچنین مسئله زباله های با حجم بالا مثل تلفن های همراه کهنه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در افتتاحیه این کنفرانس که بیش از هزار هیات در آن شرکت داشتند، رحمت ویتولر، وزیر محیط زیست اندونزی گفت که کشورش به شدت در معرض دفع غیر قانونی زباله قرار دارد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این نشست از سوی کنوانسیون باسل سازمان ملل متحد ترتیب داده شده است. کنوانسیون باسل یک گروه قانون گذار است که قوانین بین المللی مربوط به دفع زباله های خطرناک را با هدف به حداقل رساندن تولید و انتقال آن به کشورهای دیگر تنظیم می کند.

زباله ها در چین

گفتگوهای بالی در حالی انجام می شود که گروه صلح سبز به دفع زباله های کامپیوتری در چین معترض شده است.

این گروه می گوید که کارگران چینی بدون محافظت کافی دست به ذوب صفحه های مدار می زنند تا فلزات با ارزش را بازیافت کند. چین کنوانسیون باسل را پذیرفته اما به گفته گروه صلح سبز قاچاق زیاد از طریق هنگ کنگ، ورود زباله ها را به این کشور آسان می کند.

هنگ کنگ قوانینی برای جلوگیری از انتقال زباله دارد اما شامل صفحه مدار نمی شود. آمریکا هنوز باسل را نپذیرفته است.

قرار است شرکت کنندگان در اجلاس بالی بیانیه ای صادر کنند و در آن از اهمیت سلامت و دقت در دفع زباله برای توسعه جهانی سخن بگویند.

کاترینا کومر پیری، دبیر اجرایی این نشست می گوید: "همانطور که همه ما دائم می شنویم زباله های خطرناک مشکلات زیادی را برای سلامت انسان و محیط زیست به وجود می آورند. مسئله مهم این است که این نشست بر ارتباط سیستم مناسب دفع زباله با توسعه در کشورها ، خصوصا آنهایی که به این سیستم نیاز وافری دارند، تاکید می کند."





















Copyright: gooya.com 2016