دوشنبه 10 تیر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حافظه‌ فلش به کوچکی گيره‌ کاغذ، ايسنا

حافظه‌ی فلشی که با اندازه‌ی ‌٥/١ اينچ، به کوچکی گيره‌ی کاغذ بوده و برای نگه‌داری اطلاعات تا هشت گيگابايت ظرفيت دارد به نمايش درآمد.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حافظه‌ی فلش Atom Flash Drive که در حدود ‌٢٣ گرم وزن داشته و پهنای آن نيم اينچ است، کوچک‌ترين حافظه‌ی فلشی محسوب می‌شود که تاکنون از سوی شرکت Imation ساخته شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين حافظه‌ی فلش در ظرفيت‌های يک، دو، چهار و هشت گيگابايتی عرضه شده و قيمت آن بر اساس ظرفيتش از ‌١٨ تا ‌١٠٠ دلار متفاوت است.

اين حافظه‌ دارای امکان امنيتی حفاظت با کلمه‌ی رمز، قابليت پارتيشن‌بندی برای تضمين امنيت داده‌ برروی فلش بوده و از ويندوز ويستا پشتيبانی می‌کند و با فن‌آوری ReadyBoost ويندوز ويستا سازگار است؛ اين فن‌آوری به حافظه‌های فلش امکان می‌دهد به عنوان حافظه‌ی اضافی در رايانه عمل کنند.

به گفته‌ی تحليلگران، با کاهش قيمت حافظه‌های فلش، اين دستگاه‌های ذخيره‌سازی قابل حمل در ميان شرکت‌های بزرگ و متوسط محبوبيت به دست آورده و از آن‌ها برای انتقال و اشتراک اطلاعات ميان کارمندان، بخش‌های تجاری و شرکای يک شرکت استفاده می‌شود.

با اين حال تحليلگران نسبت به خطرات امنيتی که با گم شدن، به سرقت رفتن و نگه‌داری غيرمحتاطانه‌ی آن‌ها توسط کارمندان شرکت به وجود می‌آيد، هشدار دادند.





















Copyright: gooya.com 2016