یکشنبه 30 تیر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماوس تا 5 سال ديگر هست، همشهری

يك تحليل‌گر گارتنر با گذشت نزديك به 40 سال از عمر ماوس رايانه، پايان دوران ماوس رايانه را پيش‌بيني كرد.

به گزارشايسنا، يكي از تحليلگران موسسه تحقيقاتي گارتنر برچيده شدن ماوس رايانه ظرف سه تا پنج سال آينده و جانشين شدن فن‌آوري تشخيص چهره و صفحه لمسي به جاي آن را پيش‌بيني كرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با بيان اين كه ماوس رايانه براي محيط‌هاي روميزي خوب كار كرده اما براي سرگرمي‌هاي خانگي يا كار در يك نوت بوك عمرش به پايان رسيده است اعلام كرد: پيش‌بيني‌اش بر مبناي تلاش‌هاي شركت‌هاي سازنده محصولات الكترونيكي مصرف‌كنندگان است كه با الهام از دنياي بازي در حال ساخت محصولاتي با سطح كاربري تعاملي هستند؛ البته كساني كه در صنعت ساخت ماوس هستند با اين پيش بيني موافق نيستند.

رالي دولي - معاون ارشد و مدير كل بخش دستگاه‌هاي كنترلي Logitech - مرگ ماوس را اغراق‌آميز خواند با اين حال قبول كرد كه شمار روش‌هاي تعامل كاربران با رايانه افزايش يافته و شركتش بسياري از آن‌ها را ساخته است.

شركت Logitech، بزرگ‌ترين سازنده ماوس و كي‌بورد جهان است كه طي 20 سال گذشته بيش از 500 ميليون ماوس به فروش رسانده است.

ماوس توسط دكتر داگلاس اينگلبرت هنگامي كه براي موسسه‌ي پژوهشي استنفورد فعاليت مي‌كرد، ابداع شد با اين حال به دليل اين كه مهلت تمديد امتياز انحصاري‌اش در سال 1987 و قبل از اين كه تحول رايانه شخصي، وجود ماوس را ضروري كند به پايان رسيد، هرگز براي آن حق امتيازي دريافت نكرد.





















Copyright: gooya.com 2016