شنبه 12 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ربات ها زبان می آموزند، مهر

شيوه های آموزش زبان که مناسب کودکان است در آموزش روباتها استفاده می شوند تا زمينه تکامل آنها در يادگيری و درک مفاهيم به وجود آيد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققين در حال ساخت دو ربات هستند که قابليت رد و بدل کردن اطلاعات را دارند. اين رويداد آخرين ابتکاريست که شيوه های آموزش بشر را در سيستمهای روباتيک اعمال می کند. در اين پروژه به صورت خاص بر روی يادگيری معانی کلمات تمرکز می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تونی بلپيم يکی از محققان اين پروژه گفت: روباتها هنوز قادر به درک مفاهيم نيستند اما تنها استفاده از فنون رياضی و آمار در ايجاد پاسخ در آنها موثر بوده است. برای مثال موتورهای جستجو بدون هيچ درکی از مفهوم موضوع مورد جستجو، تنها لغات موجود درصفحات وب را با لغات جستجو شده انطباق می دهند که اين روش به صورت شگفت انگيری در يافتن صفحات مناسب، کارآمد است.

اولين سری اين روباتها با گردنهايی بلند و با سری که در آن ميکروفن، بلندگو و دو دوربين به عنوان چشم کار گذاشته شده طراحی شده اند تا بتوانند اشارات و حرکات انسان را به خوبی ديده و مفهوم آنها را درک کنند.

بر اساس گزارش The Engineer، محققين اميدوارند بتوانند از دانش و شيوه روانشناسان برای آموزش زبان به کودکان در جهت آموزش به روباتها استفاده کنند. برای تسريع در آموزش آنها تصميم دارند که چند روبات را همزمان آموزش داده و سپس آنها را در کنار يکديگر قرار دهند تا بدون حمايت و دخالت انسانها آنچه آموخته اند را به يکديگر آموزش دهند. رباتها از طريق ارتباط اينترنتی با يکديگر تبادل اطلاعات خواهند کرد.

هدف اصلی يادگيری مفاهيم، اسامی، معنی کلمات و ارتباط اين معانی با يکديگر است و روباتها بعد از آموزش توسط يک بازی ساده آزموده خواهند شد.





















Copyright: gooya.com 2016