یکشنبه 10 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتصال همه مدارس ایران به شبکه اینترنت، واحد مرکزی خبر

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات : طرح اتصال همه مدارس کشور به شبکه اینترنت با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار این شرکت قرار دارد.

سعید مهدیون امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: یکی از اهداف برنامه چهارم که اتصال پنج هزار مدرسه به شبکه بود در سال گذشته محقق شد و با هماهنگی جدید، یکصد هزار مدرسه کشور به شبکه اینترنت متصل می شوند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به این که ضریب نفوذ کاربران اینترنت از 27 و نیم درصد در سال گذشته به 34 و 9 دهم درصد افزایش یافته است گفت:‌ طرح تصحیح فرمول علمی تعیین تعداد کاربران اینترنت در حال پیگیری است و این شرکت از طریق دانشگاهها و مرکز آمار ایران این موضوع را دنبال می کند.

مهدیون گفت:‌ بر اساس اساسنامه این شرکت که در هیئت دولت در دست بررسی است هماهنگی طرح های ملی فناوری اطلاعات، امنیت در فضای تبادل اطلاعات و پیشنهاد طرحهای توسعه ای در زمینه فناوری اطلاعات سه محور اصلی فعالیت این شرکت خواهد بود.

مهدیون با بیان این که طرح سنجش عملکرد شاخص های فناوری اطلاعات از طرح های اصلی تعریف شده در این شرکت است گفت: ‌در سند ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه چهارم توسعه، 33 شاخص تعریف شده وجود دارد که برخی شاخص ها به وزارت ارتباطات مربوط و برخی شاخص ها فرابخشی است که تاکنون درباره آن ها سنجشی نشده است و این موضوع اهداف برنامه چهارم را محقق نمی کند.

وی گفت: برای مثال شاخص خدمات دولت الکترونیکی در پایان برنامه چهارم توسعه باید به 15 درصد برسد؛ اما مکانیزم سنجش این شاخص مشخص نیست.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات افزود: ‌ایجاد مرکز امداد و هماهنگی رایانه ای و ایجاد مرکز توسعه و مدیریت اینترنت از طرح هایی است که این شرکت در بخش توسعه مدیریت فناوری اطلاعات دنبال می کند.

مهدیون گفت:‌ گسترش فرهنگ فناوری اطلاعات در جامعه یکی دیگر از محورهای اساسی فعالیت شرکت فناوری اطلاعات است.





















Copyright: gooya.com 2016