سه شنبه 12 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گوگل مرورگر کروم را عرضه کرد، بی بی سی

شرکت گوگل در رقابت با مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و قایرفاکس، مرورگر جدید خود را از سه شنبه عرضه می کند.

این مرورگر که کروم نام دارد، به صورت "اوپن سورس" عرضه می شود و به گونه ای طراحی شده است که با کاربری نسل بعدی نرم افزارهای اینترنتی قابلیت انطباق دارد.

نسخه آزمایشی (بتا) مرورگر کروم در ابتدا برای کاربران نرم افزار عامل ویندوز در یکصد کشور جهان عرضه می شود و سپس نسخه های منطبق با نرم افزار عامل لینوکس و رایانه مک آن هم توزیع خواهد شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ساندار پیچای، از مدیران گوگل در مطلبی که وبلاگش نوشته، علت طراحی کروم را احساس نیاز به طراحی مجدد مرورگرهای اینترنتی عنوان کرده است.

گوگل امیدوار است عرضه مرورگر کروم به گسترش کاربری نرم افزارهای اینترنتی این شرکت کمک کند.
گوگل در حال حاضر تعدادی از نرم افزارها مانند پیکاسا، گوگل مپس (نقشه یاب اینترنتی) و گوگل داکیومنتس (نرم افزار تولید و حفظ اسناد بر روی اینترنت) را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار داده است.

این نرم افزارهای اینترنتی بر خلاف نرم افزارهای مشابه که بر روی رایانه نصب می شوند، به کاربران امکان می دهد در همه مکان ها، در صورت دسترسی به اینترنت، به اسناد و پرونده های دیجیتال خود دسترسی داشته باشند.

به نوشته آقای پیچای، کارایی مرورگر کروم تنها به مرور اینترنت محدود نمی شود بلکه نرم افزار مدرنی برای دسترسی به صفحات اینترنت و کاربری نرم افزارهای اینترنتی است.

عرضه مرورگر کروم در روز سه شنبه جدیدترین تلاش گوگل برای مقابله با برتری شرکت مایکروسافت در بازار جهانی رایانه است. مرورگر اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت مورد استفاده هشتاد درصد کاربران رایانه در جهان است.





















Copyright: gooya.com 2016