شنبه 4 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير فرهنگ و ارشاد: محيط ديجيتال مي تواند سحر شيطاني باشد، اعتماد

گروه رسانه، محمد اسماعيل حق پرست؛ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين افتتاحيه جشنواره رسانه هاي ديجيتال، فضاي ديجيتال را اعجاز و سحر شيطاني خواند. صفار هرندي با اشاره به پديده فضاي ديجيتال آن را از يک سو اعجازي خواند که توانايي کمک به زندگي بشري دارد و از سوي ديگر مي تواند جادوگر شيطاني باشد که جامعه بشري را دچار اختلال و بد بيني کند. صفارهرندي با تاکيد بر محدود سازي فضاي وب افزود؛ در چنين محيطي مراقبت از اخلاق يک ضرورت است در حالي که جامعه بشري در حفظ اخلاق رسانه يي نوين در غفلت به سر مي برد.

دومين جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال عصر ديروز «چهارشنبه» در مصلاي تهران با يک ساعت تاخير و با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد. هرچند از قبل، علي لاريجاني به عنوان سخنران مراسم افتتاحيه اعلام شده بود اما وي در اين مراسم حضور نداشت. همچنين حميد شهرياري دبير شوراي عالي اطلاع رساني کشور نيز به عنوان سخنران ويژه اين آيين اعلام شده بود که وي نيز در اين مراسم حضور نيافت.در اولين روز نمايشگاه، بيش از نيمي از غرفه ها خالي و آماده نمايش نبودند. همچنين بخش ويژه سال نوآوري و شکوفايي براي بازديد عموم رونمايي نشده بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مسوولان نمايشگاه «فرهنگ سازي و جريان سازي براي ايجاد و توسعه محتواي منطبق بر فرهنگ بومي، ملي و اسلامي در حوزه رسانه هاي ديجيتال و نيز بسترسازي و فراهم کردن زمينه در راستاي تحقق جنبش نرم افزاري در حوزه محتوايي فناوري اطلاعات» را به عنوان اهداف اين جشنواره ديجيتالي عنوان کرده اند.

بخش هاي اصلي اين نمايشگاه شامل نرم افزارهاي چند رسانه يي، نرم افزارهاي تلفن همراه، بخش ويژه انقلاب اسلامي، بازي هاي رايانه يي، پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ ها و هنرهاي ديجيتال است. در اين جشنواره بيش از 500 شرکت خصوصي در حوزه نرم افزاري و140 پايگاه اينترنتي و وبلاگ فعال شرکت دارند و در مدت برگزاري آن 150 کارگاه آموزشي برپا مي شود. در نمايشگاه امسال همچنين50 هزار بن کارت هوشمند در بين اقشار مختلف جامعه به ويژه در ميان دانشجويان، طلاب و دانش آموزان توزيع مي شود.اين کارت ها فقط در زمان برپايي نمايشگاه قابل استفاده است. اين بن کارت ها با هماهنگي موسسات اعتباري و توسط نمايشگاه به اسم شخص صادر مي شود و با اعتبار 10 تا 40 هزار تومان در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد. اين جشنواره به مدت 10 روز در مصلاي تهران برپا است.





















Copyright: gooya.com 2016