جمعه 8 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وقوع يکی از بی نظير ترين پديده های نجومی در هفته آينده، مهر

مردم اکثر نقاط جهان هفته آينده می توانند شاهد يکی از بی نظيرترين اجتماعات سياره ای در آسمان باشند که با حضور سه سياره زهره، مشتری و ماه شکل می گيرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، آسمان شب اول دسامبر ۲۰۰۸ ميلادی برابر با ۱۱ آذرماه ۱۳۸۷ شمسی به دليل همگرايی ستاره زهره، مشتری و هلال ماه چهره ای غمگين به خود خواهد گرفت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دو سياره زهره و مشتری که به دليل نزديکی و بزرگی نسبت به زمين از روشن ترين سيارات به شمار می روند در ابتدا در عصر روز ۳۰ نوامبر در مسير هم قرار گرفته و يکديگر را پوشش خواهند داد.

سپس در شب بعد يعنی در شب اول دسامبر هلال باريک ماه نيز به اين اجتماع سياره ای ملحق شده و به آسمان چهره ای غمگين خواهد بخشيد. به گفته اختر شناسان، اين پديده يکی از بهترين اجتماعات سياره ای سال خواهد بود زيرا سه جرم از روشن ترين سياره های آسمانی بعد از خورشيد در آن حضور دارند.

در طی اين دو شب اين سه سياره به اندازه ای به يکديگر نزديک خواهند شد که با بلند کردن دست به آسمان می توان آنها را با انگشت دست پوشش داد. اين پديده در اروپای غربی و شمال غرب آفريقا به شکلی ديده خواهد شد که گويی سياره زهره دچار خسوف شده است.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافی، به دليل شدت بالای نور اين سه سياره، مشاهده آن از اوايل غروب خورشيد در ۳۰ نوامبر تا اول دسامبر ممکن بوده و تقريبا تمامی افراد در جهان می توانند شاهد اين پديده طبيعی باشند.





















Copyright: gooya.com 2016