شنبه 30 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير بهداشت خواستار جلوگيري از صدور مجوز ورود سيگار الكترونيك به كشور شد، سلامت نیوز

دكتر لنكراني، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و رييس ستاد كشوري كنترل دخانيات با ارسال نامه‌اي به مهندس محرابيان، وزير صنايع و معادن،‌ خواستار جلوگيري از صدور مجوز ورود و عرضه سيگار الكترونيك شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، طبق گزارشهاي واصله از سازمان جهاني بهداشت، محصولي تحت عنوان «سيگار الكترونيك» Electronic cigarette در بازارهاي جهاني در حال عرضه و گسترش است كه ترفند ديگري از صنايع دخاني براي فرار از محدوديتهاي قانوني استعمال دخانيات در اماكن عمومي و دود تحميلي دخانيات است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




برخلاف ادعاي توليد كنندگان اين نوع سيگار مبني بر اين كه اين محصول، نيكوتين دريافتي را به اندازه‌گيري شده در اختيار مصرف كننده قرار مي‌دهد و سقف نيكوتين مصرفي آن قابل تنظيم است، بر اساس تحقيقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اين سيگار داراي مقادير قابل توجهي نيكوتين و ماده شيميايي «پروپلين گلايكول» بوده كه توسط ذرات آب به دهان فرد مصرف كننده اسپري مي‌شود و داراي خاصيت اعتياد آور و بيماري‌زايي است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در نامه خود به مهندس محرابيان با توجه به خاصيت اعتيادآور و بيماري‌زايي سيگار الكترونيك و بر اساس مواد 3، 4 و 14 قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات خواستار جلوگيري از صدور مجوز ورود و عرضه اين محصول به كشور شده و درخواست كرده است در صورت ورود اين محصول به كشور نسبت به جمع‌آوري و امحا آن اقدام شود.

بر اساس مواد 2 و 4 قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات هر نوع تبليغ، حمايت، تشويق مستقيم و غيرمستقيم و يا تحريك افراد به استعمال دخانيات اكيدا ممنوع است و سياستگذاري ، نظارت و مجوز واردات انواع مواد دخاني، صرفا توسط دولت انجام مي‌شود.

همچنين به استناد ماده 14 اين قانون، عرضه، فروش، حمل و نگهداري فرآورده‌هاي دخاني قاچاق توسط اشخاص حقيقي يا حقوقي ممنوع و مشمول مقررات راجع به قاچاق كالاست.





















Copyright: gooya.com 2016