جمعه 13 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علائم پيری در چشم زودتر ظاهر مي‌شود، ایسنا

يك چشم پزشك گفت: علائم پيري در چشم زودتر از سيستم‌هاي ديگر بدن ظاهر مي‌شود و پيرچشمي بستگي به شغل فرد دارد.

دكترعليرضا كشت كار جعفري متخصص چشم و جراحي استرابيسم و دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه علوم پزشكي تهران اظهار کرد: در سنين بالاي 40 سال به تدريج قدرت تطابق انسان كاهش پيدا مي‌كند و براي اين كه تصوير اشياي نزديك بر روي شبكيه واضح ديده شود مي‌توان از عينك‌ استفاده كرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي ادامه داد: چشم نسبت به ساير اعضا و ارگان‌هاي بدن حساس‌تر است. علائم پيري در آن زودتر نمايان مي‌شود، به علاوه شغل افراد و انجام کارهاي ظريف در بروز اين آسيب چشمي موثر است.

وي در ادامه گفت: هرگاه اشكالي در هركدام از سطوح انكساري (برگشت دهنده نور) وجود داشته باشد و تصوير در شبكيه به صورت واضح و طبيعي تشكيل نشود باعث اختلال در ديد مي‌شود.

دكتر جعفري، انواع اختلالات انكساري را در سه سطح طبقه بندي كرد و توضيح داد: يك نوع اختلالات اين است كه شخص تصاويرِ دور را مي‌بيند ولي اشياء نزديك را به خوبي نمي‌بيند كه به اين افراد دوربين گفته مي‌شود. نوع ديگر اين است كه افراد اشياء نزديك را مي‌بينند ولي تصاوير دور را نمي‌بينند، به اين افراد نزديك بين گفته مي‌شود.

اين متخصص و جراح چشم در ادامه افزود: نوع سوم آستيگماتيسم گفته مي‌شود يعني تصوير در شبكيه به صورت يک نقطه نيست و به صورت خط تشکيل و باعث اختلال در بينايي مي‌شود.

دكتر جعفري كاربرد عينك را فقط براي بهتر ديدن دانست و تاکيد کرد: استفاده از آن تغييري در ساختمان چشم ايجاد نخواهد كرد.





















Copyright: gooya.com 2016