جمعه 20 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ساخت خودروي الكتريكي تك‌سرنشين در دانشگاه صنعتي اميركبير (همراه با عکس)، ايسنا

گروهي از دانشجويان مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي اميركبير موفق به طراحي و ساخت خودرو الكتريكي تك سرنشين شدند.

iran-electric-car-1.jpg
اميد نژادسيفي، دانشجوي مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي اميركبير و از اعضاي تيم سازنده خودرو الكتريكي «روژان» در گفت‌وگو با خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: پروژه طراحي و ساخت خودرو الكتريكي تكسرنشين «روژان» از اوايل سال گذشته آغاز شده و در اين مدت شش ماه براي طراحي خودرو و يك سال براي ساخت آن صرف شده است. اعضاي اين تيم تحقيقاتي شامل هشت نفر از دانشجويان مهندسي مكانيك و يك دانشجوي مهندسي برق است كه زيرنظر دكتر اوحدي، عضو هيات علمي دانشگاه و با حمايت انجمن علمي دانشكده پروژه را پيش بردهاند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي درباره مشخصات اين خودرو گفت: وزن خالص خودرو روژان، 280 كيلوگرم و با سرنشين حدود 350 كيلوگرم است و به طول دو متر و عرض 95 سانتيمتر به صورت چهار چرخه ساخته شده است. نيروي محركه اين خودرو از طريق سه باتري 12 ولت 36 آمپرساعت تامين مي‌شود و قادر است پس از هر بار شارژ حدود يك ساعت حركت كند.

iran-electric-car-2.jpg
نژاد سيفي تصريح كرد: ماكزيمم سرعت خودرو روژان، 60 كيلوگرم در ساعت است.

وي كه خودرو ساخته شده را مجهزترين خودرو الكتريكي ساخت داخل مي‌داند، خاطرنشان كرد: صرف نظر از شتاب و سرعت بالا، بدنه مقاوم خودرو كه از فايبرگلاس پنج لايه ساخته شده و همچنين فرمان‌پذيري و ايمني كامل حين حركت خصوصا هنگام دور زدن و عبور از دست‌اندازها از ويژگيهاي قابل توجه روژان است.

نژاد سيفي با تاكيد بر اين كه اكثر قطعات خودرو ساخت دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير است، خاطر نشان كرد: بيشترين سعي ما در طراحي و ساخت اين خودرو دستيابي به بيشترين راحتي و آسايش براي سرنشين بوده و چنانچه خودروسازان سرمايه‌گذاري مناسبي بر روي چنين خودروهايي داشته باشند به سادگي مي‌توان طرح را گسترش داده و نمونه‌هاي پيشرفته تر آن را تجاري سازي كرد.


ارسال به بالاترین | Share | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016