چهارشنبه 25 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در دانشگاه علوم پزشکي شيراز جراحي کليه بدون ايجاد برش پوستي در مدل حيواني انجام شد، ايسنا

جراحي لاپاروسکوپيک خارج سازي کليه بدون ايجاد برش پوستي در مدل حيواني در دانشگاه علوم پزشکي شيراز با موفقيت انجام شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، دکتر عليرضا امين شريفي طراح و مجري طرح « معرفي و انجام جراحي لاپاروسکوپيک خارج سازي کليه از راه واژن در مدل حيواني سگ » با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به اينکه روش هاي جراحي در دنيا به سمتي پيش مي رود که جراحي‌ها بدون ايجاد برش پوستي روي بدن بيمار با عنوان « جراحي هاي لاپاروسکوپي از طريق حفره هاي طبيعي بدن» انجام شود ما نيز در اين راستا از حدود يک سال قبل اجراي طرح را آغاز کرديم و بر اساس آن موفق شديم روي مدل حيواني سگ، با روش لاپاروسکوپي، کليه حيوان را از طريق واژن خارج کنيم و بعد از يک ماه پيگيري حيوان بدون هيچ گونه اثري از عمل جراحي زنده و سرحال ماند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با بيان اين كه اين عمل براي نخستين بار در کشور و خاورميانه انجام شده است، تصريح كرد: نتايج اوليه طرح در سومين کنگره بين المللي اندويورولوژي ايران با حضور شرکت کنندگاني از کشورهاي مختلف از جمله آمريکا، انگليس، آلمان، هند، ترکيه و عربستان ارائه شد و موفق به کسب عنوان بهترين مقاله از اين کنگره شد.

اين فوق تخصص اندويورولوژي افزود: در حال حاضر اکثر مطالعات در اين زمينه جنبه تحقيقاتي دارد و هنوز کاربري انساني در رشته جراحي کليه پيدا نکرده است.

وي تأکيد کرد: اگر اين طرح کاربرد انساني پيدا کند اين امکان فراهم مي شود که جراحي هاي کليه بدون هيچ برشي جراحي روي پوست بيمار انجام شود و در نتيجه مدت بستري، نقاهت و درد بعد از عمل به شدت کاهش مي يابد.

وي ضمن معرفي دکتر عليرضا تدين، دکتر سعيد شاکري، دکتر مسعود هاشمي و دکتر محمد مهدي حسيني به عنوان همکاران خود در اين طرح گفت: راه پيشرفت اين رشته در سطح کشور آموزش است که ما در دانشگاه علوم پزشکي شيراز با ارائه تقاضا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به دنبال اين هستيم که در بخش يورولوژي، با راه اندازي دوره هاي آموزشي فوق تخصصي اندويورولوژي، متخصصان کشور را با اين رشته آشنا کنيم.

امين شريفي تأکيد کرد: در صورت آموزش گسترده در اين زمينه بدون شک متخصصان کشورمان حرف هاي زيادي براي گفتن در منطقه و حتي جهان دارند.


ارسال به بالاترین | Share | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016