جمعه 2 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درمان ناباروري در ايران با يك چهارم هزينه كشورهاي خارجي، سلامت نیوز

دبير انجمن علمي ناباروري و باروري، هزينه گران درمان ناباروري در ايران را معادل يك چهارم هزينه درمان در كشورهاي مشابه برشمرد و افزود: اين كاهش قيمت و سوبسيد از دستمزد متخصصان كسر مي‌شود.

دكتر حسيني، با اشاره به ضرورت مراجعه زوجين نابارور به مراكز درماني تخصصي و فوق تخصصي گفت:‌ اين مراجعه سبب كاهش هزينه‌هاي درماني مي‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي، با اشاره به بهره‌مندي از تكنيك انجماد براي نگهداري سلولهاي جنسي (گامت) پيش از راديوتراپي و شيمي درماني براي مردان و زنان مبتلا به سرطان در ادامه از بررسي بيماريهاي ژنتيك جنين پيش از لانه گزيني خبر داد و گفت: بدين ترتيب از انتقال جنين معيوب خودداري و خانواده‌ها به لحاظ اقتصادي و از معضلات كودكان معلول مصون مي‌مانند.

دكتر موحدي، فوق تخصص نازايي، با اشاره به پيشرفت درمان‌هاي ناباروري در ادامه خاستگاه درمان‌هاي نوين حاصل از سلولهاي بنيادي را درمان‌هاي ناباروري برشمرد و افزود: بدين ترتيب و با بهره گيري از اين سلولها زوجين نابارور نيز بهره مند مي‌شوند.

به گزارش ايسنا، دكتر پارسا نژاد، رييس پانزدهمين كنگره باروري و ناباروري هم با اشاره به وجود فاصله بين آموزش و پژوهش در كشور در ادامه افزود: به عنوان مثال از زمان آغاز مسايل ART و نوزاد آزمايشگاهي تا ورود به كشور 12 سال به طول انجاميد اما درعين حال مي‌توانيم ادعا كنيم كه همگام با دنيا به پيش مي‌رويم.

وي، با تاكيد براهميت تداوم و استمرار اين علم و تربيت نيروي جوان در ادامه بر ضرورت توجه بيشتر مقامات وزارتخانه به علم ناباروري اشاره كرد.

رييس پانزدهمين كنگره باروري و ناباروري، با بيان اين كه بيش از25 درصد از كل پژوهش‌هاي ثبت شده در نشريات و سايت‌هاي خارجي و كتاب‌هاي مرجع در ارتباط با علم بيولوژي و ناباروري است، گفت: اين امر حاكي از علاقه فراوان دانشمندان ايراني به رشته سلول‌هاي بنيادي و بيولوژي توليد مثل است.
دكتر زالي، با بيان اينكه پوشش بيمه‌اي زوجين نابارور مبتني بر شواهد است در ادامه افزود: در برخي از كشورهاي دنيا سه سيكل نخستين درمان ناباروري تحت پوشش بيمه قرار دارد.

قائم مقام سازمان نظام پزشكي، با رد اين باورعاميانه كه ناباروري زنانه است، گفت:40 درصد علل نازايي زنانه، 40 درصد مردانه، 5 درصد مشترك و 5 درصد نامشخص است.

وي، به وجود آموزش پيش از ازدواج اشاره كرد و افزود: چون اين آموزش در نظام آموزش ما جايگاهي ندارد از اين رو در نخستين تجربه ازدواج با چالش‌هايي روبرو مي‌شوند.

زالي، بر نهادينه شدن آموزش پيش از ازدواج در نظام آموزشي كشور ( در مقطع متوسطه) تاكيد كرد و افزود: بسياري از سقط‌هاي ناخواسته و مشكلات باروري ناشي از اين بي اطلاعي است.

وي، با بيان اين كه كه در گذشته براي درمان زوجين ناباروري با اعزام به خارج كشور هزينه‌اي حدود 10 تا 11 هزار دلار بر كشور تحميل مي‌شد، گفت: اين به معناي برداشت ذخاير ارزي كشور بود كه با درمان بيماران در داخل كشور و پوشش بيمه‌اي از خروج ارز جلوگيري مي‌شود.

قائم مقام سازمان نظام پزشكي، عدم مراجعه صحيح و به هنگام به مراكز درماني ناباروري را عاملي براي عدم بهره وري از درمان‌هاي نوين دانست و افزود: هم اكنون 45 تا 40 مركز فعال درمان ناباروري در كشور وجود دارد.


ارسال به بالاترین | Share | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016