یکشنبه 4 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زناني که از غذا خوردن لذت مي‌برند کمتر چاق مي‌شوند، هلتی پرژیا

عادات غذا خوردن براي همه آدم‌ها يک جور نيست. بعضي‌ها با همان لقمه اول تمام مزه غذا را احساس مي‌کنند و لذت آن را مي‌چشند اما بعضي‌ها تا آخرين ذره غذا را هم مي‌خورند و با اينکه سير شده‌اند، هنوز به دنبال لذت مزه غذا بشقاب ديگري را پر مي‌کنند. محققان ثابت کرده‌اند که اين دسته دوم که اغلب هم از بين خانم‌ها هستند، بيشتر مستعد چاقي هستند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




استفاده از اسکن مغزي نشان داد که بعضي از خانم‌ها از لحاظ ژنتيکي کمتر از غذاها لذت مي‌برند و به همين دليل با بيشتر غذا خوردن سعي مي‌کنند اين کمبود را جبران کنند.

براي محققان در زمينه چاقي هميشه اين سوال مطرح بود که آيا اين افراد به خاطر لذت زيادي که از غذا خوردن مي‌برند، غذاي زياد مي‌خورند يا خير؟ از نظر روان‌شناسي اين مساله کاملا منطقي به نظر مي‌رسيد که انجام بيشتر يک عمل لذت‌بخش ممکن است به صورت عادت در بيايد اما تحقيقاتي که هفته گذشته نتايج آن اعلام شد باعث شد تا کارشناسان حالت مخالفي را هم براي خانم‌ها در نظر بگيرند.

طبق بررسي‌ها مشخص شد بعضي از خانم‌ها به خاطر اينکه از خوردن غذا لذت کمي مي‌برند دست به يک رفتار جبراني مي‌زنند و با بيشتر غذا خوردن خود را در معرض چاقي و اضافه وزن قرار مي‌دهند. آنها حتي توانستند در اين دسته از خانم‌ها يک ويژگي ژنتيکي خاص را هم مشخص کنند که ارتباط بيشتري بين اين سيستم پاداش‌دهي مغزي و رفتار جبراني را نشان مي‌دهد.


ارسال به بالاترین | Share | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016