یکشنبه 17 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

غذاهای جدیدی که شما را سیرتر نگاه می‌دارند، خبرآنلاین

دانشمندان روش ساده‌ای را کشف کرده‌اند که مدت باقی ماندن غذا در معده به دو برابر افزایش پیدا کند و انسان‌ها دوبرابر مدت معمول سیر بمانند.

دانشمندان با انجام تغییراتی در غذاها امید‌های تازه‌ای را به افراد چاق که مجبورند رژیم‌های سختی را برای لاغر شدن بگیرند و طعم ناخوشایند گرسنگی را تحمل کنند، بخشیدند. دانشمندان روش ساده‌ای را کشف کرده‌اند که با انجام تغییرات ساده‌ای در ترکیب غذاها باعث می‌شوند مدت باقی ماندن غذا در معده به دو برابر افزایش پیدا کند و به این ترتیب انسان‌ها مدت زمانی دوبرابر مدت معمول سیر می‌مانند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ب ه گفته محققان مؤسسه تحقیقات غذایی انگلیس و دانشگاه ناتینگهام که این تحقیق را انجام داده است زیبایی این روش ساده بودن آن است. تقریباً تمام غذاهای فرآوری شده مانند انواع نان‌ها و شیرینی‌ها از نگهدارنده‌هایی استفاده می‌کنند که از جدا شدن آب و چربی جلوگیری می‌کنند‌ اما بسیاری از این مواد هنگامی که با اسیدمعده ترکیب می‌شوند به سرعت تجزیه می‌شوند. دانشمندان متوجه شدند با به کار بردن ترکیبات مقاوم‌تر در ترکیبات این نوع غذاها می‌توان مدت باقی ماندن آن‌ها در بدن را به دوبرابر افزایش داد و به این ترتیب مصرف‌کنندگان این نوع غذاها تا دو برابر دیرتر گرسنه می‌شوند. این بدان معناست که بعد از خوردن یک کیک از این نوع دیگر شما میل چندانی به خوردن چیزی ندارید.

در این بررسی تعدادی داوطلب، این نوع خاص از مواد‌غذایی را مصرف کردند و احساس گرسنگی، اشتها و احساس سیر بودن آنها بررسی شد. بعد از یک ساعت مشخص شد حجم غذایی معده این افراد محققان برای اینکه تأثیر این نوع ماده را بررسی کنند از تعدادی داوطلب خواستند به همراه غذای خود این مخلوط نگهدارنده را نیز بنوشند. سپس احساس سیری و گرسنگی و اشتهای آنها را کنترل کردند.

بعد از یک ساعت حجم غذا در معده این افراد تا دوبرابر بیشتر بود. دلیل این امر این است که زمانی که آب از غذا جدا می‌شود به سرعت معده را ترک می‌کند اما اگر آب با روغن به صورت مخلوط در بدن باقی بماند مدت بیشتری را در معده سپری می‌کند. این افراد اشتهای کمتری نیز داشتند و احساس گرسنگی در آنها بسیار کمتر بود.

تلگراف / 5 ژوئن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016