شنبه 10 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيوستن گوگل به اتحاديه اروپا در شکايت از مايکروسافت، همكاران سيستم

شرکت گوگل اعلام کرد که با پيوستن به اتحاديه اروپا، عليه مايکروسافت در مورد پرونده انتشار غيرقانوني مرورگر اينترنتي و از بين بردن فضاي رقابتي در دادگاه حضور خواهد يافت.

اين پرونده که توسط اتحاديه اروپا در ماه ژانويه مطرح شد،‌ مايکروسافت را به انتشار غيرقانوني مرورگر اينترنتي Internet Explorer و ضميمه آن به سيستم‌عامل Windows متهم کرد و اعلام شد که مايکروسافت با اين کار امکان رقابت را در بازار مرورگرهاي اينترنتي از بين برده است که البته بايد توجه داشت، اصل اين پرونده که توسط سازمان بررسي دادگستري مطرح شده بود، به يک دهه قبل برمي‌گردد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اتحاديه اروپا اقدامات خود را در اين زمينه پس از دريافت شکايت شرکت نروژي Opera که در زمينه توليد مرورگر اينترنتي فعاليت مي‌کند، آغاز کرد. شرکت Mozilla نيز که توليدکننده مرورگر اينترنتي Firefox محسوب مي‌‌شود نيز اوايل ماه جاري ميلادي به اين پرونده عليه شرکت مايکروسافت پيوست.
شرکت گوگل که مرورگر اينترنتي خود با نام Chrome را سال گذشته وارد بازار کرد، خاطرنشان ساخت که به‌عنوان يکي از مراکز "توسعه نرم‌افزاري" براي حضور در مقابل مايکروسافت در اين زمينه با اتحاديه اروپا همکاري مي‌کند.

"ساندر پيچاي"(Sundar Pichai) يکي از مديران توليد گوگل در وبلاگ رسمي اين شرکت نوشت: «گوگل معتقد است که بازار مرورگرهاي اينترنتي به صورت گسترده غيررقابتي است و باعث مي‌شود تا نوآوري براي کاربران از بين برود. اين مسئله به آن دليل است که مرورگر Internet Explorer به سيستم‌عامل محبوب و پرطرفدار مايکروسافت ضميمه مي‌شود و بر اين اساس، با دادن مزيت ناعادلانه به اين مرورگر، فرصت براي ديگر مرورگرهاي اينترنتي از بين مي‌رود».


ارسال به بالاترین | Share | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016