شنبه 9 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازيابي اطلاعات سربازان کشته شده جنگ افغانستان و عراق در گوگل، همكاران سيستم

fallen_soldiers_google.jpg
مردم جهان معمولا در "روز يادبود" خاطرات مربوط به زنان و مردان از دست رفته خود را در جنگ‌ها را مرور مي‌کنند و ياد آن‌ها را گرامي مي‌دارند. در اين روز مردم به صورت سنتي سراغ قبرستان‌ها مي‌روند و بر سر مزار عزيزان خود که فوت شده‌اند، حاضر مي‌شوند. اما با توجه به اينکه در عصر حاضر امکان رفتن مردم به قبرستان‌ها موجود نيست، گوگل اين امکان را براي همه فراهم کرده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




"سين اسکاي"(Sean Askay) يکي از مهندسان شرکت گوگل خبر افزوده شدن قابليت جديدي با نام Map the Fallen را به سرويس Google Earth منتشر کرد. اين قابليت جديد شامل اطلاعات مربوط به 5700 نفر از اعضاي اين سرويس مي‌شود که در افغانستان و عراق جان خود را از دست داده‌اند.


اين قابليت بسيار جالب به شما امکان مي‌دهد تا تصاوير مربوط به اين افراد را در اختيار داشته باشيد، دريابيد که هر يک از اعضاي اين سرويس چگونه جان خود را از دست داده‌اند، سايت‌هاي اينترنتي يادبود را با پيام‌هاي اقوام و اطرافيان مشاهده کنيد و بتوانيد در فضايي که اين افراد آنجا را خانه ناميده‌اند و در آنجا جان خود را از دست داده‌اند، جست‌وجو کنيد.


لازم به ذکر است که "سين اسکاي" هيچ گونه وابستگي نظامي و يا سابقه فعاليت در اين قبيل سازمان‌ها را ندارد و اين قابليت جديد را در وقت آزاد و شخصي خود توسعه داده است. او در وبلاگ مربوط به Map the Fallen اعلام کرد، زماني که هنوز دانشجو بود و از سايت icasualties.org ديدن مي‌کرد، ايده راه‌اندازي اين سرويس به ذهنش خطور کرد. اين سايت در اصل يک پايگاه داده عمومي است که در آن اطلاعات مربوط به سربازاني که از ابتداي جنگ افغانستان و عراق جان خود را از دست داده‌اند، آورده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016