چهارشنبه 14 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روش ايراني جراحي باز پروستات در معتبرترين مجله اورولوژي جهان چاپ شد، فارس

روش جديد جراحي باز پروستات خوش‌خيم كه توسط 2 پزشك ايراني معرفي شده است در معتبرترين نشريه اورولوژي جهان چاپ شد.

علي سراجي، متخصص اورولوژي بيمارستان سينا و از مبدعان عمل جراحي باز پروستات خوش خيم به روش نوين در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: در اين روش، جراح براي خارج كردن سنگ‌ها از يك لوله كه آن هم از طريق پوست وارد مثانه مي‌شود، مي‌تواند سنگ‌هاي خرد شده را خارج كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: به وسيله بالن لوله‌اي كه داخل فضاي مثانه قرار مي‌گيرد توانسته‌ايم از خونريزي شديد كه يكي از پردردسرترين مراحل اين جراحي است، جلوگيري كرده و از شدت عوارض بعد از عمل بكاهيم.

سراجي با بيان اينكه اين ايده براي نخستين بار توسط هومن جلادت و با همكاري علي سراجي مطرح و پايه‌ريزي شده است، تصريح كرد: در راه اجرايي و عملي شدن اين ايده، غلامرضا پورمند و عبدالرسول مهرساي، استادان دانشگاه علوم پزشكي تهران نقش بسزايي داشته‌اند.

وي با اشاره به اينكه اين روش كه به عنوان سومين روش عمل جراحي باز پروستات خوش خيم به جامعه پزشكي جهان ارائه شده است، افزود: در 2 روش ديگر براي خارج كردن سنگ‌ها از 2 لوله استفاده مي‌شود كه در اين صورت خونريزي شديدتر است و بيمار به ناچار زمان بيشتري را در اتاق عمل به سر مي‌برد.

اين متخصص اورولوژي بيمارستان سينا گفت: عمل جراحي باز پروستات خوش خيم به روش نوين روي 64 بيمار و دو روش ديگر روي 52 بيمارانجام شد و مقايسه نتايج گوياي موفقيت روش نوين بود چرا كه بيمار پس از 48 ساعت از بيمارستان مرخص مي‌شود و بر خلاف روش‌هاي قبلي، بيمار براي بيرون آوردن سوند مجاري هيچ مشكلي نخواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد: اين ايده در معتبرترين مجله اورولوژي جهان به نام THE JOURNAL OF UROLGY American به ثبت رسيده و تصوير اصلي اين روش بر روي مجله به عنوان طرح برتر چاپ شده است.


ارسال به بالاترین | Share | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016