چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با افزایش تقاضای جهانی برای برق، کارشناسان محدودیت استفاده از اینترنت را خواستار شدند، ایسنا

کارشناسان مختلف شامل دانشمندان آمریکایی و مدیران صنعت اینترنت خواستار محدود شدن مصرف برق ناشی از رشد تقاضا برای محتوای آنلاین شدند.

به گزارش ایسنا، به گفته کارشناسان اشتهای فزاینده اینترنت برای برق تهدید بزرگی برای شرکت‌هایی مانند گوگل است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




چهره‌های برجسته صنعت اینترنت در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی گاردین عنوان کرده‌اند: بسیاری از شرکت‌های اینترنتی در تلاش برای مدیریت هزینه‌های انتشار میلیاردها صفحه وب، ویدیو و فایل‌های آنلاین در طوفان کاملی هستند که ممکن است آینده خود اینترنت را تهدید کند.

به گفته یکی از مدیران سان میکروسیستمز که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان سرورهای اینترنتی است، به سرورها و دیتاسنترهای بیش‌تری نیاز وجود دارد و هر سرور نسبت به نسل قبلی برق بیش‌تری را مصرف می‌کند و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و تمامی این موارد در کنار هم طوفان کاملی را بوجود می‌آورند.

با وجود بیش از 1.5 میلیارد کاربران آنلاین در جهان، دانشمندان برآورد می‌کنند اثر مصرف برق اینترنت هر سال بیش از 10 درصد رشد می‌کند و این امر موجب صعود هزینه‌های شرکت‌های اینترنتی به دلیل افزایش محبوبیت آن‌ها می‌شود در حالی که همزمان درآمد تبلیغاتی‌شان به دلیل رکود لطمه دیده است.

در حالی که تقاضا برای برق اصلی‌ترین نگرانی مربوط به افزایش انفجاری استفاده از اینترنت است، نگرانی دیگر سهم صنعت رایانه در افزایش چشمگیر کربن است. در حالی که چند سال قبل این صنعت تنها تاثیر اندکی داشت، اکنون در این زمینه از صنایع دیگر مانند صنعت هواپیمایی که برای تاثیر منفی برروی محیط زیست شناخته شده، پیشی گرفته است.

با این همه پیگیری رشد مصرف انرژی اینترنت دشوار است زیرا برآوردهای داخلی شرکت‌ها از مصرف برق به ندرت فاش می‌شود؛ یکی از مشکلاتی که ممکن است در صورت تقاضای بالای اینترنت برای برق حاصل شود، قطعی وب سایت‌ها و اختلال ارتباطات است که میلیونها دلار در هر ساعت به شرکت‌ها صدمه خواهد زد و همچنین قطعی برق و ضعیف شدن ولتاژ در نیروگاه‌هایی را موجب می‌شود که برق دیتاسنترها را تامین می‌کنند.

برای مقابله با این مشکل، طرح‌های ابتکاری در سراسر صنعت از جمله طراحی‌های جدید برای دیتاسنترها، متودهای خنک سازی نوآورانه و سرمایه‌گذاری بیش‌تر در انرژی‌های قابل تجدید در حال انجام است.

گوگل از نخستین شرکت‌های اینترنتی بود که با ساخت دیتاسنترهای خود درصد کاهش مصرف برق خود برآمد اما اگرچه سال گذشته در حدود 2.3 میلیارد دلار در زیرساخت این پروژه صرف کرد، موفقیت وی نامعلوم مانده است.


ارسال به بالاترین | Share | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016