چهارشنبه 13 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزایش تحریم شرکت‌‌های اینترنتی بزرگ برای دشمنان آمریکا، همكاران سيستم

علاوه بر مايکروسافت، گوگل و احتمالا شرکت AOL LLC نيز از دسترسي ساکنان کشورهاي دشمن آمريکا به سرويس اينترنتي پيام‌هاي فوري(IM) جلوگيري مي‌کنند. هنوز به درستي مشخص نشده است که اجراي طرح عدم دسترسي کاربران تا چه اندازه تاثيرگذار خواهد بود.

شرکت مايکروسافت هفته گذشته اعلام کرد که دسترسي ساکنان کشورهاي کوبا، سوريه، ايران، سودان و کره شمالي را به سرويس Windows Live Messenger قطع خواهد کرد. سازمان کنترل دارايي‌هاي خارجي ايالت متحده(OFAC) که بخشي از وزارت خزانه‌داري اين کشور محسوب مي‌شود، نام پنج کشور ياد شده را در ليست کشورهاي تحريم شده آمريکا قرار داده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




يکي از سخنگويان گوگل نيز در اين خصوص اعلام کرد که اين شرکت امکان بارگذاري برنامه Google Talkمخصوص ارسال پيام‌هاي فوري اينترنتي و برنامه Google Earth براي نمايش نقشه‌هاي ماهواره‌اي را بر اساس قوانين صادرات خارجي و اقدامات اقتصادي آمريکا، براي ساکنان سودان ممنوع خواهد کرد.

در اين ميان، يکي از سخنگويان AOL نيز طي بيانيه‌اي توضيح داد که اين شرکت "مسؤوليت خود را در مقابل اداره کنترل دارايي‌هاي خارجي آمريکا به‌ طور کاملا جدي انجام خواهد داد و با تمام قوانين و مقررات اين مرکز سازگار خواهد شد. به دلايل مختلف، شرکت AOL از اعلام جزئيات بيشتر برنامه داخلي خود در اين زمينه معذور است".

لازم به ذکر است که شرکت ياهو توضيحي را در مورد عدم دسترسي کاربران به سرويس‌هاي ارسال پيام خود نداده است.

اين اقدامات نه تنها ساکنان کشورهاي ياد شده را با مشکل مواجه مي‌کند، بلکه اختلالات فراواني را بين اين کاربران و افراد خارجي که ساکن ديگر کشورها هستند و از سرويس‌هاي IM و گفت‌وگوهاي تصويري اينترنتي استفاده مي‌کنند را به وجود مي‌آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016