شنبه 19 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعات محرمانه در حراجی‌های آنلاین، همشهری

محققان انگلیسی در مطالعه‌ای دریافتند که 34 درصد از هر 300 هارد دیسک دست دومی که در وب‌سایت‌های حراجی‌ آنلاین و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد حاوی اطلاعات شخصی، محرمانه ملی و گاهی نظامی است.

به گزارش بی‌‌بی‌سی در این مطالعه گروهی از محققان شرکت انگلیسی BT و دانشگاه گلامورگن هارد دیسک‌های دست دومی از حراجی‌های کشورهای انگلیس، آمریکا، آلمان، فرانسه و استرالیا خریداری کردند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این تیم در تحقیقات خود با هارد دیسک‌هایی روبرو شد که اطلاعات آن‌ها بدون دقت پاک شده‌ و با کمی دستکاری قابل بازیابی بودند.

یک گروه از این تیم که با تعدادی از محققان دانشگاه‌های استرالیا و آمریکا همکاری می‌کرد، اطلاعات درمانی و شخصی گروهی از کارمندان یک شرکت را به همراه جزئیات خرید و فروش ارز به ارزش 50 میلیارد دلار را در هارد دیسکی از کشور استرالیا کشف کردند.

جالب‌تر از همه اینکه در یکی از هارد دیسک‌ها که از آمریکا و وب‌سایت eBay خریداری شده‌بود، اطلاعات یک سیستم دفاع موشکی زمین به هوا به نام THAAD کشف شد.

دولت آمریکا در ماه مارچ 2009 در پی آزمایش موشکی کره شمالی این طرح اولیه دفاعی را برای مقابله با تهدیدات امنیتی تولید کرد. این طرح توسط شرکت لاکهید مارتین که طرف قرارداد وزارت دفاع آمریکا است طراحی شده بود.

همین هارد دیسک حاوی اطلاعات مراکز تولیدی و تحقیقاتی شرکت لاکهید و اطلاعات کارکنان آن نیز می‌باشد.

محرمانه بودن اطلاعات این هارد دیسک‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود و تیم تحقیقاتی BT می‌گوید که Log‌ امنیتی یک سفارت‌خانه در پاریس را بر روی هارد دیسک دست دومی کشف کرده‌است.

پرفسور بلیت از دانشگاه گلمورگن می‌گوید که با توجه به آمارهای گذشته سهل‌انگاری شرکت‌ها و سازمان‌ها همچنان اطلاعات محرمانه کاربران را به خطر می‌اندازد.

وی می‌افزاید که استخراج این اطلاعات از هارد دیسک‌ها و ابزار ذخیره کار سختی نیست و هر کسی با اطلاعات کافی در چند ساعت می‌تواند از پس این کار بر بیاید.

دکتر اندی جونز؛ رئیس تحقیقات امنیتی شرکت ارتباطی و خدمات فن‌آوری BT‌ نیز معتقد است که سازمان‌های خصوصی و دولتی هنوز در مورد حفاظت از اطلاعات محرمانه تدابیر لازم را اتخاذ نمی‌کنند. وی می‌افزاید که این کار نقض سریح قوانین به شمار می‌رود.

محافظت از اطلاعات زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که دولت‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی برای مبارزه با جرایم سایبر و تروریست‌ها تصمیم به ضبط فعالیت‌ها و مکالمات کاربران می‌کنند.

نتایج این مطالعه در شماره بعدی ژورنال قانون تجارت بین‌الملل و فن‌آوری (JICLT) منتشر می‌شود.


ارسال به بالاترین | Share | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016