چهارشنبه 23 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس فرانسه عليه دانلود غيرقانوني وارد عمل شد، همشهری

مجلس سفلي فرانسه قانوني را تصويب کرد که بر اساس آن دانلود غيرقانوني موسيقي و فيلم به قطع دسترسي به اينترنت منجر خواهد شد.

اين لايحه که نيکلا سارکوزي رئيس جمهور فرانسه آن را ارايه کرده بود و به تصويب نمايندگان رسيد قرار است به تصويب سناي فرانسه نيز برسد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين لايحه كه در شور نخست با 296 راي موافق و 233 راي مخالف به تصويب مجمع ملي فرانسه رسيد، براساس يك سيستم "سه ضربه‌اي" عمل مي‌كند

بر اساس اين قانون پس از دو اخطار به دانلودكنندگان غيرقانوني موسيقي و فيلم كه اولي با ايميل و دومي با نامه صورت مي‌گيرد، در مرتبه سوم به قطع اينترنت مبادرت خواهد شد

قرار بود پاييز امسال نهاد تازه تأسيس "نشر آثار و حفظ حقوق اينترنتي"، نامه‌هاي هشدار دهنده‌اي به عاملان بارگيري غيرقانوني موسيقي و فيلم از اينترنت که فرانسوي‌ها يد طولايي در آن دارند ارسال کند.

قرار است در صورت مشاهده چنين اقدامي، از اوايل سال 2010 دسترسي عاملان آن به اينترنت قطع شود و به اين ترتيب هکرها مجبور خواهند شد براي ادامه استفاده از اينترنت حق اشتراک بپردازند که در صورت خودداري از اين اقدام مشمول مجازات مضاعف خواهند شد.

نهادهاي توليدكننده فيلم و موسيقي از اين قانون حمايت كردند

فرانسه با تصويب اين لايحه نخستين کشور اروپايي است که قانون قطع دسترسي به اينترنت را اجرا مي‌کند.

يک ماه پيش ارايه اين لايحه با تعجب بسيار زيادي با مخالفت مجمع ملي (پارلمان) فرانسه مواجه شد.

نمايندگان سوسياليست با 21 راي مخالف در مقابل 15 راي موافق با اين لايحه مخالفت کردند. در اين نشست اکثريت نمايندگان پارلمان فرانسه (از مجموع 577 نماينده) غايب بودند.


ارسال به بالاترین | Share | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016