یکشنبه 21 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گوگل سیستم عامل کامپیوتر تولید می‌کند، همكاران سيستم

شرکت گوگل در وبلاگ رسمي خود اعلام کرد که براي گسترش سيستم‌عامل جديد Chrome OS در حال همکاري با شرکت‌هاي مختلفي از جمله HP و Acer است.

بر اساس ليست منتشر شده در اين مطلب وبلاگي، گوگل هم‌اکنون در حال همکاري گسترده با توليدکنندگان بزرگ رايانه‌هاي شخصي است که از جمله آن‌ها مي‌توان به HP به عنوان بزرگترين توليدکننده رايانه‌هاي شخصي در جهان، Lenovo به عنوان بزرگترين توليدکننده رايانه‌هاي شخصي در چين و دو شرکت بزرگ تايواني با نام‌هاي Acer و Asustek Computer اشاره کرد. بزرگترين غايب اين ليست شرکت Dell بوده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شرکت گوگل در ليست خود به سه شرکت بزرگ توسعه‌دهنده تراشه‌هاي تلفن‌همراه با نام‌هاي Qualcomm، Texas Instruments و Freescale Semiconductor نيز اشاره کرده است. شرکت اينتل که بزرگترين توليدکننده تراشه در جهان محسوب مي‌شود نيز در اين ليست غايب بوده است.

در مطلب منتشر شده در وبلاگ رسمي گوگل آمده است: «گروه توسعه‌دهنده سيستم‌عامل Chrome OS هم‌اکنون در حال همکاري با شرکت‌هاي بزرگ حوزه فناوري است تا بتواند با طراحي و ساخت دستگاه‌هاي جديد، قابليت‌هاي فوق‌العاده‌اي را در اختيار عموم کاربران بگذارد».

لازم به ذکر است که شرکت HP هنوز براي پاسخگويي به اين مطلب حاضر نشده است.

سيستم‌عامل جديد Chrome OS با سيستم‌عامل ويندوز مايکروسافت در نت‌بوک‌ها،‌ لپ‌تاپ‌ها و رايانه‌هاي روميزي رقابت مي‌کند. گوگل در حال کار کردن روي اين سيستم‌عامل جديد بر پايه لينوکس براي حجم انبوه کاربران اينترنتي است و اظهار داشته که نخستين نت‌بوک‌ها با اين سيستم‌عامل از نيمه دوم سال 2010 ميلادي وارد بازار مي‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016