یکشنبه 28 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رتبه ايران از نظر ميزان آلوده‌سازي آب و هوا در جهان، ايسنا

معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: رتبه ايران در بين کشورهايي که بيشترينرا دارند، از جايگاه ‌18 و ‌19 به جايگاه ‌14 و ‌15 جهان رسيده است.

به گزارش ايسنا، دکتر فاطمه واعظ جوادي امروز جمعه در مراسم افتتاح اولين نيروگاه بيوگازسوز خاورميانه در مشهد، گفت: خدا را شکر که ايران جزء ‌10 کشور اول آلاينده هوا نيست.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي ادامه داد: ولي نام ايران در ليست ‌10 کشوري در جهان قرار دارد که نسبت به ساير کشورها به ميزان بيشتري هوا را آلوده مي‌کنند.

وي با هشدار نسبت به ارتقاي رتبه ايران از نظر ميزان آلوده‌سازي آب و هوا در جهان، با تاکيد بر لزوم مديريت وضعيت آلودگي هوا، گفت: بايد توجه کنيم اگر ايران در شمار ‌10 کشور نخست جهان از اين نظر قرار بگيرد، دشمنان به شدت اين موضوع را دستمايه‌اي براي جريمه و برخورد با کشورمان قرار خواهند داد.

جوادي وقوع سيل‌هاي متعدد و رانش زمين در چين را از نتايج بي‌توجهي به محيط زيست و تخريب طبيعت در اين کشور عنوان کرد و افزود: براساس کنوانسيون بين‌المللي آب و هوا و پروتکل الحاقي کيوتو، آمريکا و چين در صدر کشورهاي آلوده کننده آب و هوا جاي دارند.

وي با بيان اينکه در سال گذشته مصرف انرژي در کل کشور به ميزان ‌10،2 درصد افزايش داشته است، افزود: افزايش مصرف انرژي به معناي افزايش توليد گازهاي گلخانه‌اي، افزايش آلودگي هوا و اثرات گلخانه‌اي و در نتيجه وقوع تغييرات آب و هوايي است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016