سه شنبه 6 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگراني دانشمندان در مورد هوش فزاينده ماشين‌ها، همكاران سيستم

ناشر: New York Times

آدم آهني‌يي اختراع شده كه مي‌تواند در را باز كند و پريز برق را پيدا كرده و خود را شارژ كند. ويروس‌هاي كامپيوتري را هيچ كس نمي‌تواند متوقف كند. هواپيماهاي بدون سرنشين اگرچه از راه دور توسط انسان‌ها كنترل مي‌شود، اما مي‌تواند به‌طور خودكار مناطق مختلف را بمباران كند.

گروهي از دانشمندان كه از وسعت پيشرفت هوش مصنوعي شگفت‌زده شده‌اند در حال بررسي اين موضوع هستند كه حد و مرز اين پيشرفت بايد تا كجا پيش رود. سوال اينجاست كه چطور مي‌توان مانع از اين شد كه كنترل انسان‌ها روي سيستم‌هاي كامپيوتري از بين رفته و اين سيستم‌ها مستقل عمل كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




برخي از سيستم‌هاي مستقل عبارتند از سيستم‌هاي روان درماني كه با بيماران رواني ارتباط برقرار كرده و با ايشان تعامل و همدردي مي‌كنند و كرم‌هاي كامپيوتري كه از بين نمي‌روند و به تكثير خود مي‌پردازند.

اگر چه هنوز از اختراع كامپيوتر Hal كه در فيلم راز بقا همه را به كشتن داد، فاصله داريم اما پيشرفت تكنولوژي در حوزه هوش مصنوعي به حذف بسياري از مشاغل منجر شده و انسان‌ها روز به روز بيشتر عادت مي‌كنند كه با آدم آهني‌ها همزيستي كنند.

محققاني كه در كنفرانس Asilomar در كاليفرنيا گرد هم آمده بودند هشدار دادند آدم آهني‌هايي كه بتوانند مستقلاً انسان را بكشند اگر تا به حال توليد نشده باشند، به زودي توليد مي‌شوند. اين كنفرانس كه توسط انجمن پيشرفت هوش مصنوعي سازماندهي شده بود در سال جاري گزارشي را در يافته‌ها و نتايج اين گردهم آيي منتشر مي‌سازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016